All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype No.1 304 NG

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62957473%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/62957473:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.hph.cz" target="_blank" >http://www.hph.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp č.1 304 NG

  • Original language description

    Prototyp 1 Jednomístný větroň s rozpětím křídel 18 a možností nástavců na 21m má 4 dílné křídlo. V trupu je vytvořen prostor pro zasouvací pomocný motor, který zaručuje autonomii vzletu a případné nouzové nahození motoru během letu. Při konsrukci a optimalizaci prototypu letadla a prototypových přípravků jsme vycházeli z 3D modelů a při realizaci byl využit například 3D tisk, 5-ti osé CNC obrábění třískové i vodním paprskem. Hlavním cílem prací byla zejména bezpečnost posádky a uživatelský konfort. Ve prospěch bezpečnostního kokpitu jsme věnovali řádově 3% výkonů letadla.Uživatelský komfort je zajištěn tím, že celé etadlo se skládá za použití pouze jednoho centrálního spojovacího čepu křídel. Všechny ostatní prvky letadla jsou řešeny tak, že všechny mechanické spoje se při skládání letadla propojují automaticky a jsou řešeny tak, aby zamezily vzniku chyby zbůsobené lidským činitelem.Křídlo o velké štíhlosti je navrženo a vyrobeno ve zvýšené přesnosti a je opatřeno optimalizovanými profily a tlošťce 13-13,6%.v potahu křídla. Nádrž paliva je umístěna v trupu jako samostatný a výměnný prvek.Nádrže na vodu v křídlech jsou integrální.Kokpit větroně je bezpečnostní ss prakticky odzkoušenou kabinou na 9g. Do trupu zasouvací bezpečnostní podvozek je vícestupňově odpružen a je vybaven třístupňovou deformační zónou.Přístrojové vybavení větroně je vyřešeno pomocí integrovaných a to zejména digitálních přístrojů.Větroň je vybaven multifunkční optimalizací letu a s okolím je propojen přes WiFi což umožňuje i během letu sledovat například aktuální vývoj počasí. Radikomunikace je vyřešena v leteckých pásmech a je osazena radiostanicí s pamětí a duálním příjmem. Mezi vybavení patří zejména ADS-B, FLARM, odpovídač třídy S a příprava na LTE. Motor je spalovací, dvoutaktní se zdvojenými systémy zapalování a přenosem dat přes BUS CAN.Brzdicí štíty jsou třístupňové kombinované konstrukce a jsou opracovány 5ti osým vodním paprskem. Prototyp vyhovuje zejména pro provádění pozemních testů a zkoušek.

  • Czech name

    Prototyp č.1 304 NG

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20304 - Aerospace engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG20_321%2F0024196" target="_blank" >EG20_321/0024196: Next Generation Single seater Sailplane</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    1-304NG

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Vysokovýkonný větroň Celokompozitová konstrukce Rozpětí křídel 18 a 21m Max.vzletová hmotnost 600Kg Určený k provádění pozemních statických i dynamických zkoušek

  • Economical parameters

    Ekonomické přínosy bude generovat až druhý prototyp, respektive následná opakovaná výroba

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62957473

  • Owner name

    HPH, spol. s r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    www.hph.cz