All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype No.2 304 NG

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62957473%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/62957473:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.hph.cz" target="_blank" >http://www.hph.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp č.2 304 NG

  • Original language description

    Prototyp 2 Jednomístný větroň s rozpětím křídel 18 a možností nástavců na 21m a má křídlo složené ze čtyř segmentů. V trupu je vytvořen prostor pro zasouvací pomocný motor, který zaručuje autonomii vzletu a případné nouzové nahození motoru během letu. Při konstrukci a optimalizaci prototypu letadla a prototypových přípravků jsme vycházeli z optimalizovaných a upravených 3D modelů a při realizaci byl využit například 3D tisk, 5-ti osé CNC obrábění třískové i vodním paprskem, které byly použity na 1. prototypu. Hlavním cílem prací bylo další zvýšení ergonomie a bezpečnosti posádky a bezpečný uživatelský komfort. Bezpečnostní kokpit byl testován na 12 a potřebné části letadla na 15g. Bezpečnost a minimalizace omylu je zajištěna tím, že celé letadlo se skládá za použití pouze jednoho centrálního spojovacího čepu křídel. Křídlo o velké štíhlosti je navrženo a vyrobeno ve zvýšené přesnosti a je opatřeno optimalizovanými profily a tloušťce 13-13,6%.v potahu křídla. Brzdicí štíty jsou třístupňové kombinované konstrukce a jsou opracovány 5ti osým CNC řízeným vodním paprskem. Nádrž paliva je umístěna v trupu jako samostatný a výměnný prvek. Nádrže na vodu v křídlech jsou integrální. Kokpit větroně je bezpečnostní a kabina byla testována na 9g-15g. Do trupu mechanicky zasouvaný a bezpečnostní podvozek má vícestupňové odpružení a je vybaven třístupňovou deformační zónou. Přístrojové vybavení větroně je vyřešeno pomocí digitálních integrovaných přístrojů a je doplněno nezbytným minimem analogových přístrojů. Větroň je vybaven GPS navigací s 3D záznamem letu. Komunikace s okolím je zajištěna přes integrovaný modul WiFi který je funkční i během letu a zvyšuje bezpečnost při navigaci a oblétávání nebezpečných jevů v atmosféře. Radikomunikace je vyřešena v leteckých pásmech a je osazena radiostanicí s pamětí a duálním příjmem. Mezi aplikované vybavení patří zejména ADS-B, FLARM, odpovídač třídy S a příprava na LTE. Motor je spalovací, dvoutaktní se zdvojenými systémy zapalování a přenosem dat přes BUS CAN a umožňuje zcela autonomní vzlet. Prototyp je plně funkční a má příslušná povolení k letu.

  • Czech name

    Prototyp č.2 304 NG

  • Czech description

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20304 - Aerospace engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG20_321%2F0024196" target="_blank" >EG20_321/0024196: Next Generation Single seater Sailplane</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    2-304NG

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Vysokovýkonný větroň Celokompozitové konstrukce Rozpětí křídel 18 a 21m Max.vzletová hmotnost 600Kg Klouzavost 1:50/52 Motor Solo 2625-01 Max.výkon motoru 38kW/52Hp

  • Economical parameters

    Předpokládáme export: -2024 -12 Mil. CZK -2025 -18 Mil. CZK -2026 - 24 Mil. CZK

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62957473

  • Owner name

    HPH, spol. s r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    www.hph.cz