All composite fuselage of the small transport aircraft
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64579336%3A_____%2F10%3A%230000004" target="_blank" >RIV/64579336:_____/10:#0000004 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Celokompozitní trup malého dopravního letounu
Original language description
Příspěvek ve sborníku konference Polymerní kompozity 2010. Abstrakt: Příspěvek se zabývá vývojem celokompozitového trupu malého dopravního letounu (MDL) kategorie FAR 23/EASA CS 23. Pozornost je věnována konstrukčnímu řešení celokompozitového trupu, technologii výroby, zkoušení a výslednému porovnání se srovnatelnou variantou trupu z kovových materiálů. V projektu byla řešena především nejvíce pevnostně namáhaná střední část trupu, ve které se nachází závěsy křídlo-trup, podlaha a nosníky hlavního podvozku. Tato část trupu byla vyrobena a podrobena statické a dynamické zkoušce. Pevnostní zkoušky jsou popsány ve druhé polovině článku. Popsány jsou zkušební kusy, zatěžovací systémy i provedení jednotlivých zkoušek. Projekt byl vzhledem ke své komplexnosti řešen konsorciem společností. Cílem celého projektu bylo vyvinout celokompozitní trup MDL s vyšší životností, nižší hmotností a menším počtem dílů v sestavě, než srovnatelný letoun celokovové konstrukce.
Czech name
Celokompozitní trup malého dopravního letounu
Czech description
Příspěvek ve sborníku konference Polymerní kompozity 2010. Abstrakt: Příspěvek se zabývá vývojem celokompozitového trupu malého dopravního letounu (MDL) kategorie FAR 23/EASA CS 23. Pozornost je věnována konstrukčnímu řešení celokompozitového trupu, technologii výroby, zkoušení a výslednému porovnání se srovnatelnou variantou trupu z kovových materiálů. V projektu byla řešena především nejvíce pevnostně namáhaná střední část trupu, ve které se nachází závěsy křídlo-trup, podlaha a nosníky hlavního podvozku. Tato část trupu byla vyrobena a podrobena statické a dynamické zkoušce. Pevnostní zkoušky jsou popsány ve druhé polovině článku. Popsány jsou zkušební kusy, zatěžovací systémy i provedení jednotlivých zkoušek. Projekt byl vzhledem ke své komplexnosti řešen konsorciem společností. Cílem celého projektu bylo vyvinout celokompozitní trup MDL s vyšší životností, nižší hmotností a menším počtem dílů v sestavě, než srovnatelný letoun celokovové konstrukce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JI - Composite materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FT-TA3%2F153" target="_blank" >FT-TA3/153: Applying of hi-tech composite materials in fuselage primary structure of commercial aeroplane in the category CS 23/ FAR 23.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Polymer composites 2010. Sborník přednášek z mezinárodní konference
ISBN
978-80-7043-872-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
ZČU v Plzni, Výzkumné centrum Nové technologie
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň, Výzkumné centrum Nové technologie
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—