Energy measurement system in rail vehicles with the driver assistance system for energy saving
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F64948706%3A_____%2F10%3A%230000005" target="_blank" >RIV/64948706:_____/10:#0000005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém měření elektrické energie kolejových vozidel s asistenčním systémem strojvedoucího pro snížení její spotřeby
Original language description
Systém měření elektrické energie na hnacích kolejových vozidlech slouží pro měření celkového množství odebrané, případně i rekuperované, elektrické energie ve vozidle/soupravě za účelem sledování její spotřeby s možností využití dat o spotřebě v systémujejího zúčtování a fakturace. Systém sestává z palubní části a stacionární části, které jsou propojeny prostředky radiové komunikace. Naměřená data jsou přenášena na pozemní server ve formě komprimovaných textových souborů pomocí FTP protokolu a ukládánado SQL databáze. Pro jejich prezentaci uživatelům slouží webová aplikace běžící na jejich klientských stanicích. Asistenční systém strojvedoucího na základě informací o jízdním řádu, aktuální poloze a rychlosti, parametrech vozidla/vlaku, profilu tratia dalších informací o infrastruktuře poskytuje strojvedoucímu doporučení vhodného jízdního profilu vedoucího k energeticky optimální jízdě při dodržení včasnosti jízdy a respektování infrastrukturních, technických a legislativních omezení
Czech name
Systém měření elektrické energie kolejových vozidel s asistenčním systémem strojvedoucího pro snížení její spotřeby
Czech description
Systém měření elektrické energie na hnacích kolejových vozidlech slouží pro měření celkového množství odebrané, případně i rekuperované, elektrické energie ve vozidle/soupravě za účelem sledování její spotřeby s možností využití dat o spotřebě v systémujejího zúčtování a fakturace. Systém sestává z palubní části a stacionární části, které jsou propojeny prostředky radiové komunikace. Naměřená data jsou přenášena na pozemní server ve formě komprimovaných textových souborů pomocí FTP protokolu a ukládánado SQL databáze. Pro jejich prezentaci uživatelům slouží webová aplikace běžící na jejich klientských stanicích. Asistenční systém strojvedoucího na základě informací o jízdním řádu, aktuální poloze a rychlosti, parametrech vozidla/vlaku, profilu tratia dalších informací o infrastruktuře poskytuje strojvedoucímu doporučení vhodného jízdního profilu vedoucího k energeticky optimální jízdě při dodržení včasnosti jízdy a respektování infrastrukturních, technických a legislativních omezení
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FT-TA3%2F025" target="_blank" >FT-TA3/025: IDMAN - Intelligent diagnostic system for rail vehicles.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
UNITRACK ENERGY
Numerical identification
—
Technical parameters
Měření spotřeby el. energie ve všech trakčních napájecích systémech dle ČSN EN 50163 s přesností 1,5% pro AC, 2% pro DC; periodické vytváření záznamů pro zúčtování a jejich uchování v palubní části min. 60 dní; optimalizace jízdy z hlediska spotřeby
Economical parameters
V letech 2010 až 2014 se předpokládá podíl na celkových tržbách firmy ve výši 10 ? 20%, z toho 10% z exportních zakázek.
Application category by cost
—
Owner IČO
64948706
Owner name
UniControls a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—