All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000001" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon

  • Original language description

    The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.

  • Czech name

    Řízení dopravních toků pomocí lineárního programování ? optimalizace na horizontu

  • Czech description

    Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určit délky dopravních signálů. Problém je řešen jako úloha klasického sekvenčního lineárního programování, která využívá lineární model dopravní oblasti. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon. Omezení všech proměnných plynou přímo z modelu a dopravní povahy řešené úlohy. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizaci je využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.V závěru článku je popsáno několik experimentů na reálných datech. Výsledky ukázaly, že sekvenční modelování pomáhá předikovat lepší řídící zásahy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BB - Applied statistics, operational research

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Traffic control in centers of historical cities</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies

  • ISBN

    998-98847-0-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    697-705

  • Publisher name

    Hong Kong Society for Transportation Studies Ltd.

  • Place of publication

    Hong Kong

  • Event location

    Hong Kong

  • Event date

    Dec 9, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article