Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000001" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Linear programming approach to traffic flow control ? optimization on a horizon
Original language description
The paper introduces a finite time horizon concept of a linear programming approach to traffic flows control in an urban traffic region. The control problem is to determine lengths of traffic lights signals. This problem is solved as a classical sequential linear programming task using linear model of traffic micro-regions with a control criterion to minimize a weighted sum of queue lengths. All restrictions of variables come from the model and a traffic nature of the task. The task in a static form canfail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predictedqueue lengths. In the end, few experiments on real data are described. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions.
Czech name
Řízení dopravních toků pomocí lineárního programování ? optimalizace na horizontu
Czech description
Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určit délky dopravních signálů. Problém je řešen jako úloha klasického sekvenčního lineárního programování, která využívá lineární model dopravní oblasti. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon. Omezení všech proměnných plynou přímo z modelu a dopravní povahy řešené úlohy. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizaci je využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.V závěru článku je popsáno několik experimentů na reálných datech. Výsledky ukázaly, že sekvenční modelování pomáhá předikovat lepší řídící zásahy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BB - Applied statistics, operational research
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Traffic control in centers of historical cities</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies
ISBN
998-98847-0-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
697-705
Publisher name
Hong Kong Society for Transportation Studies Ltd.
Place of publication
Hong Kong
Event location
Hong Kong
Event date
Dec 9, 2006
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—