Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000002" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Traffic flow kontrol ? optimization on horizon
Original language description
The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions
Czech name
Řízení dopravních toků ? optimalizace na horizontu
Czech description
RN8 Popis výsledku v českém jazyce (znakový, max. délka 1016) Obsahově musí odpovídat anotaci uvedené v původním jazyce Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určitrelativní délky zelených signálů v závislosti na aktuálních dopravní situaci tak, aby se dopravní poměry v dané dopravní oblasti zlepšily. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon, které se na ramenech křižovatek vytvářejí v důsledkuřízení pomocí dopravní signalizace. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizacije využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BB - Applied statistics, operational research
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Traffic control in centers of historical cities</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 7th International PhD Workshop on Interplay of societal and technical decision-making, Young Generation Viewpoint
ISBN
80-903834-1-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
63-68
Publisher name
ÚTIA AV ČR
Place of publication
Praha
Event location
Hrubá Skála, ČR
Event date
Sep 25, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—