All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Traffic flow kontrol ? optimization on horizon

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F06%3A%230000002" target="_blank" >RIV/67985556:_____/06:#0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Traffic flow kontrol ? optimization on horizon

  • Original language description

    The paper introduces the concept of a linear programming approach to traffic flows control on a finite time horizon in an urban traffic region. The control problem is to determine relative lengths of traffic lights signals, so called green splits, due toactual traffic conditions to improve the traffic situation in the traffic area. A control criterion of this optimization task is to minimize a weighted sum of queue lengths that are formed on intersections arms due to traffic lights control. The task ina static form can fail due to a traffic flow characteristic course during a day. Therefore the time horizon approach is introduced as a one-shot optimization on finite horizon that uses point estimates of intensities predicted by a dynamic regression model and predicted queue lengths. In the end, few experiments on real data are de-scribed. The results proved that the sequential modeling helps to predict better control actions

  • Czech name

    Řízení dopravních toků ? optimalizace na horizontu

  • Czech description

    RN8 Popis výsledku v českém jazyce (znakový, max. délka 1016) Obsahově musí odpovídat anotaci uvedené v původním jazyce Článek představuje koncept řízení dopravních toků na konečném horizontu metodou lineárního programování. Cílem tohoto řízení je určitrelativní délky zelených signálů v závislosti na aktuálních dopravní situaci tak, aby se dopravní poměry v dané dopravní oblasti zlepšily. Kritériem řízení je minimalizace váženého součtu délek kolon, které se na ramenech křižovatek vytvářejí v důsledkuřízení pomocí dopravní signalizace. Statická úloha může snadno selhat kvůli specifickému dennímu průběhu dopravních charakteristik. Proto je ve článku představeno řízení na horizontu jako jednokroková optimalizace na konečném horizontu. Při optimalizacije využito bodových odhadů intenzit, které jsou predikovány dynamickým regresním modelem, a bodových odhadů délek kolon.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BB - Applied statistics, operational research

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1F43A%2F003%2F120" target="_blank" >1F43A/003/120: Traffic control in centers of historical cities</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 7th International PhD Workshop on Interplay of societal and technical decision-making, Young Generation Viewpoint

  • ISBN

    80-903834-1-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    63-68

  • Publisher name

    ÚTIA AV ČR

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Hrubá Skála, ČR

  • Event date

    Sep 25, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article