All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Generalized Roller

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F09%3A00324822" target="_blank" >RIV/67985556:_____/09:00324822 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61384399:31160/09:00033505

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Generalized Roller

  • Original language description

    This paper describes a generalization of our previously published simple roller method for seamless enlargement of colour textures such as natural bidirectional texture functions (BTF) that realistically represent appearance of given material surfaces. The generalized roller allows automatic detection of major texture periodicity directions which do not need to be aligned with coordinate axes. The roller texture synthesis method is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. One or several optimal double toroidal BTF patches are seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part. The method is universal and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering of any type of static or dynamic textures.

  • Czech name

    Zobecněný váleček

  • Czech description

    Článek zobecňuje naší dříve publikovanou válečkovou metodu pro bezešvé zvětšování barevných textur, jako jsou přírodní dvousměrové texturní funkce (BTF), které realisticky reprezentují vzhled daného povrchu materiálu. Zobecněný váleček umožňuje automatickou detekci hlavních směrů texturní periodicity, které nemusí být souosé se souřadnicovými osami. Syntéza textury válečkem je založena na překrývajících se dlaždicích a následném řezu, který minimalizuje chybu aproximace. Jedna, nebo několik optimálníchdvojitě toroidních BTF oblastí jsou bezešvě opakovány v kroku syntézy. Zatímco tato metoda poskytuje pouze omezenou texturní kompresi, je extrémně rychlá díky úplnému oddělení analytické a syntetické části algoritmu. Metoda je univerzální a snadno implementovatelná v grafickém procesoru pro zobrazování v reálném čase jakéhokoliv typu statických nebo dynamických textur.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BD - Information theory

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG 2009

  • ISBN

    978-80-86943-94-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    UNION Agency

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Plzeň

  • Event date

    Feb 2, 2009

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article