Testing the tests. Admissions and matura exams from the perspective of psychometrics and data science
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F22%3A00570060" target="_blank" >RIV/67985807:_____/22:00570060 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.cs.cas.cz/news/2022-11-02-Den-otevrenych-dveri/cs" target="_blank" >https://www.cs.cas.cz/news/2022-11-02-Den-otevrenych-dveri/cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Testujeme testy. Přijímačky a maturity z pohledu psychometrie a data science
Original language description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Den otevřených dveří Ústavu informatiky AV ČR 2022 - program. Praha: Ústav informatiky AV ČR, 2022. [Týden Akademie věd ČR 2022. 31.10.2022-06.11.2022, Praha]. ABSTRAKT: Přijímací a maturitní testy jsou bezesporu klíčovým momentem pro mnoho mladých lidí, ale také pro školy, které se snaží získat co nejkvalitnější uchazeče. Jak se vlastně ověřuje, zda takový test měří to, co chceme, a jak zjistit, nakolik je spolehlivý? V této přednášce si ukážeme komplexní analýzu testů a položek. Zaměříme se na to, jak lze předpovídat obtížnost položek z textového zadání pomocí machine-learningu nebo vytvářet adaptivní testy na míru šité respondentům.
Czech name
Testujeme testy. Přijímačky a maturity z pohledu psychometrie a data science
Czech description
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Den otevřených dveří Ústavu informatiky AV ČR 2022 - program. Praha: Ústav informatiky AV ČR, 2022. [Týden Akademie věd ČR 2022. 31.10.2022-06.11.2022, Praha]. ABSTRAKT: Přijímací a maturitní testy jsou bezesporu klíčovým momentem pro mnoho mladých lidí, ale také pro školy, které se snaží získat co nejkvalitnější uchazeče. Jak se vlastně ověřuje, zda takový test měří to, co chceme, a jak zjistit, nakolik je spolehlivý? V této přednášce si ukážeme komplexní analýzu testů a položek. Zaměříme se na to, jak lze předpovídat obtížnost položek z textového zadání pomocí machine-learningu nebo vytvářet adaptivní testy na míru šité respondentům.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL05000008" target="_blank" >TL05000008: Advances in educational assessment: Analytical support for educational test development</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů