Grasping of situations; on one of possibilities of improving of constructivistic approach to the mathematical education.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F00%3A05200137" target="_blank" >RIV/67985840:_____/00:05200137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uchopování situací; o jedné z cest posilování konstruktivního přístupu vyučování matematice.
Original language description
V příspěvku jsou uvedeny impulsy, které nás podnítily ke studiu uchopování situací. Jsou specifikovány etapy uchopování situací a dány příklady scénářů,jak zkoumat a uchopovat situaci.
Czech name
Uchopování situací; o jedné z cest posilování konstruktivního přístupu vyučování matematice.
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F99%2F1696" target="_blank" >GA406/99/1696: The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2000
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Autentické vyučovanie a využitie mezipredmetových vzťahov vo vyučovaní matematiky.
ISBN
80-8055-444-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Pedagogická fakulta UMB
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—