All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Grasping of situations; on one of possibilities of improving of constructivistic approach to the mathematical education.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F00%3A05200137" target="_blank" >RIV/67985840:_____/00:05200137 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Uchopování situací; o jedné z cest posilování konstruktivního přístupu vyučování matematice.

  • Original language description

    V příspěvku jsou uvedeny impulsy, které nás podnítily ke studiu uchopování situací. Jsou specifikovány etapy uchopování situací a dány příklady scénářů,jak zkoumat a uchopovat situaci.

  • Czech name

    Uchopování situací; o jedné z cest posilování konstruktivního přístupu vyučování matematice.

  • Czech description

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F99%2F1696" target="_blank" >GA406/99/1696: The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2000

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Autentické vyučovanie a využitie mezipredmetových vzťahov vo vyučovaní matematiky.

  • ISBN

    80-8055-444-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UMB

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article