Working with texts in the teaching of geometry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F04%3A00021470" target="_blank" >RIV/67985840:_____/04:00021470 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Práce s textem ve vyučování geometrii
Original language description
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.
Czech name
Práce s textem ve vyučování geometrii
Czech description
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F03%2FD052" target="_blank" >GP406/03/D052: Role of Semiotic Representations in Mathematics Education</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jak učit matematice žáky ve věku 10-15 let
ISBN
80-7290-171-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
80-87
Publisher name
Univerzita Karlova ,Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Litomyšl
Event date
Oct 23, 2003
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—