All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selfreflection and improving mathematics classroom culture

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F04%3A00106948" target="_blank" >RIV/67985840:_____/04:00106948 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Selfreflection and improving mathematics classroom culture

  • Original language description

    Cultivation of teachersďself-reflection and systematic conduction of collective reflection can change character and promote quality of personaly oriented education. Therefore we aim at creation of supporting conditions for realizing these activies. In this contribution we show how a choosen group of primary shool teachers perceived and evaluated their competencies in the course.

  • Czech name

    Zkvalitňování kultury vyučování matematice cestou kolektivní reflexe

  • Czech description

    Kultivace sebereflexe učitelů a soustavné provádění kolektivní reflexe může měnit charakter a zkvalitńovat osobnostně orientované vzdělávání. Proto se snažíme o vytváření podmínek, které podporují realizaci těchto aktivit. V tomto příspěvku ukazujeme, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v procesu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F02%2F0829" target="_blank" >GA406/02/0829: Student-Focused Mathematics Education</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CERME 3. European research in mathematics education III

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    40

  • Pages from-to

    1-40

  • Publisher name

    Pisa University Press

  • Place of publication

    Pisa

  • Event location

    Bellaria

  • Event date

    Feb 28, 2003

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article