All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mathematics classroom and collective reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F05%3A00021941" target="_blank" >RIV/67985840:_____/05:00021941 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60076658:12410/05:00006588

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Mathematics classroom and collective reflection

  • Original language description

    The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understandthe environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematics

  • Czech name

    Vyučování matematice a kolektivní reflexe

  • Czech description

    Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings

  • ISBN

    80-7290-220-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    307-315

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UK

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Aug 21, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article