Joint reflection in teacher training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00041229" target="_blank" >RIV/67985840:_____/06:00041229 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/06:00007427
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Joint reflection in teacher training
Original language description
In the center of attention will be realization of individual and joint reflection as one of possible ways of increasing professional competences of primary school teachers. Activities of workshop´s participants should contribute to answering the questionunder which circumstances is carrying out reflection of teaching episodes (on the basis of video recordings and transcripts) a qualified activity and under which circumstances poses the reflection a benefit for the development of teachers´knowledge base.
Czech name
Společná reflexe ve vzdělávání učitelů
Czech description
V centru pozornosti bude realizace individuálních a kolektivních reflexí jako jedna z cest zkvalitňování profesních kompetencí učitelů primární školy. Aktivity účastníků našeho workshopu by se měly stát příspěvkem k zodpovězení otázky jaké podmínky je třeba vytvořit, aby provádění reflexí vyučovacích epizod (na základě jejich videozáznamů a transcriptů) bylo kvalifikované a za jakých podmínek znamená realizace reflexe přínos pro rozvoj teachers´knowledge base
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Mathematics Classroom Culture</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings CIEAEM 58; Changes in Society: A Challenge for Mathematics Education
ISBN
80-7043-478-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
293-298
Publisher name
ZČU PedF
Place of publication
Plzeň
Event location
Srní
Event date
Jul 9, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—