The Use of Action Research in Teacher Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00312200" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00312200 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/08:00009885
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The Use of Action Research in Teacher Education
Original language description
The chapter focuses on teachers and teacher educators as key players in the further development of the mathematics teaching profession. The use of action research in mathematics teacher education is analysed. The key notion is (critical) reflection. General considerations on characteristics and aspects of action research are combined with examples from two countries.
Czech name
Využití akčního výzkumu ve výuce učitelů
Czech description
V kapitole je ukázána klíčová role učitele a "vzdělavatele učitelů" v dalším rozvíjení profese učitele. Je analyzován akční výzkum v přípravě učitelů matematiky. Jsou uvedeny obecné úvahy vztahující se k vymezení a aspektům akčního výzkumu v kombinaci sukázkami ze dvou zemí.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Participants in Mathematics Teacher Education
ISBN
978-90-8790-548-4
Number of pages of the result
26
Pages from-to
—
Number of pages of the book
382
Publisher name
Sense Publishers
Place of publication
Rotterdam
UT code for WoS chapter
—