All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

We learn to eliminate student´s false images and misconceptions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00314209" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00314209 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    němčina

  • Original language name

    Wir lernen die Missverständnisse und Fehlvorstellungen der Studenten zu beheben

  • Original language description

    Oft wird die Forderung die Kultur des Mathematikunterrichts zu vervollkommen hervorgehoben. Diese Forderung stellt hohe Ansprüche an die Professionalisierung der Arbeit der Lehrer. Der Beitrag erwähnt einige Beispiele der Entfaltung von Fähigkeiten der Studenten und der Lehrer der Grundschule, die in der Praxis tätig sind, produktive Lernprozesse, welche die intelektuelle Tätigkeiten der Schüler unterstützen, zu entwickeln. Die Arbeiten der Studenten die versucht haben Arten und Weisen der Reedukation der konkreten Missverständnisse der Schüler zu finden, bilden den Ausgangspunkt des Beitrages.

  • Czech name

    Učíme se odstraňovat chybné představy a neporozumění žáků

  • Czech description

    Požadavek zdokonalování kultury vyučování matematice s sebou nese vysoké nároky na profesionalizaci práce učitelů. V příspěvku jsou ukázány některé náměty, jak rozvíjet schopnost studentů učitelství 1.- 5. ročníku i učitelů již působících v praxi vytvářet podnětné prostředí podporující intelektuální činnost žáků (objevování, modelování, tvořivost, komunikaci atd.). Východiskem budou ukázky práce studentů učitelství při hledání cest, jak reedukovat konkrétní nedostatky žáků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    42. Tagung für Didaktik der Mathematik

  • ISBN

    978-3-9811015-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    WTM-Verlag

  • Place of publication

    Münster

  • Event location

    Budapest

  • Event date

    Mar 13, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article