All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The pupils´interpretation of mathematics writings

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00318850" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00318850 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The pupils´interpretation of mathematics writings

  • Original language description

    The paper deals with conventions in mathematics communication and problems caused by non-accepting of conventional mathematical notations by pupils or insufficient acquaintance with rules of their usage. Some cases of pupils´inventional representations are presented and analysed.

  • Czech name

    Žákovská interpretace matematických zápisů

  • Czech description

    Článek se zabývá konvencemi v matematické komunikaci a problémy zapřičiněnými nepřijetím konvenčních matematických zápisů nebo nedostatečným seznámením s pravidly jejich užití. V článku je prezentováno a analyzováno několik případů žákovských invenčníchreprezentací.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education

  • ISBN

    978-83-7338-420-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    WUR

  • Place of publication

    Rzeszów

  • Event location

    Iwonicz Zdrój

  • Event date

    Aug 17, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article