The pupils´interpretation of mathematics writings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F08%3A00318850" target="_blank" >RIV/67985840:_____/08:00318850 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The pupils´interpretation of mathematics writings
Original language description
The paper deals with conventions in mathematics communication and problems caused by non-accepting of conventional mathematical notations by pupils or insufficient acquaintance with rules of their usage. Some cases of pupils´inventional representations are presented and analysed.
Czech name
Žákovská interpretace matematických zápisů
Czech description
Článek se zabývá konvencemi v matematické komunikaci a problémy zapřičiněnými nepřijetím konvenčních matematických zápisů nebo nedostatečným seznámením s pravidly jejich užití. V článku je prezentováno a analyzováno několik případů žákovských invenčníchreprezentací.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education
ISBN
978-83-7338-420-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
WUR
Place of publication
Rzeszów
Event location
Iwonicz Zdrój
Event date
Aug 17, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—