All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Some opportunities of use of inquiry activities in the teaching of geometry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F15%3A00447904" target="_blank" >RIV/67985840:_____/15:00447904 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii

  • Original language description

    Badatelsky orientované vyučování geometrii je založeno na uplatnění badatelských aktivit žáků při řešení úloh. Východiskem tohoto přístupu je nalezení podnětného geometrického prostředí, v němž lze popsat zajímavé geometrické situace a vytvářet otevřenéúlohy. Badatelské úlohy popisují neurčitou, nejednoznačnou nebo neznámou situaci a požadují její komplexní prozkoumání. V článku jsou popsány tři geometrické úlohy, které mohou vést k badatelským aktivitám žáků.

  • Czech name

    Některé možnosti uplatnění badatelských aktivit ve vyučování geometrii

  • Czech description

    Badatelsky orientované vyučování geometrii je založeno na uplatnění badatelských aktivit žáků při řešení úloh. Východiskem tohoto přístupu je nalezení podnětného geometrického prostředí, v němž lze popsat zajímavé geometrické situace a vytvářet otevřenéúlohy. Badatelské úlohy popisují neurčitou, nejednoznačnou nebo neznámou situaci a požadují její komplexní prozkoumání. V článku jsou popsány tři geometrické úlohy, které mohou vést k badatelským aktivitám žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    210-214

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database