On a journey from geometry to arithmetic, algebra and back
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F17%3A00468445" target="_blank" >RIV/67985840:_____/17:00468445 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
Original language description
Vedení žáků k objevování matematických souvislostí a tvořivému řešení úloh představuje jednu z cest zkvalitňování matematického vzdělávání. Předpokladem je vytvoření výukového prostředí, které poskytuje žákům dostatek podnětů pro vlastní poznávání a přirozeně je aktivizuje. V článku je popsána jedna z možností užití různých matematických modelů v procesu zobecňování, konkrétně na příkladu objevování pravidelností v prostředí geometrických obrazců konstruovaných v pravidelné trojúhelníkové síti a vyjadřování těchto vztahů aritmetickými a algebraickými prostředky.
Czech name
O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
Czech description
Vedení žáků k objevování matematických souvislostí a tvořivému řešení úloh představuje jednu z cest zkvalitňování matematického vzdělávání. Předpokladem je vytvoření výukového prostředí, které poskytuje žákům dostatek podnětů pro vlastní poznávání a přirozeně je aktivizuje. V článku je popsána jedna z možností užití různých matematických modelů v procesu zobecňování, konkrétně na příkladu objevování pravidelností v prostředí geometrických obrazců konstruovaných v pravidelné trojúhelníkové síti a vyjadřování těchto vztahů aritmetickými a algebraickými prostředky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Matematika - fyzika - informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Volume of the periodical
26
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
14-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—