Coupled modelling of tunnel face stability using Desai's theory and TFA.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985891%3A_____%2F05%3A00027258" target="_blank" >RIV/67985891:_____/05:00027258 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Coupled modelling of tunnel face stability using Desai's theory and TFA.
Original language description
Coupled modelling (physical scale models and numerical models) and new convergence procedure was suggested which links two basic concepts - Transformation Field Analysis and Distinct State Concept was used to study tunnel face stability.
Czech name
Sdružené modelování stability tunelové čelby s využitím Desaiovy teorie a TFA
Czech description
Sdružené modelování (fyzikální a numerické modely) a nový konvergenční postup vycházející z Analýzy transformačního pole a Konceptu odlišných stavů byly využity pro stadium stability tunelové čelby.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA103%2F03%2F0483" target="_blank" >GA103/03/0483: Tunnel face stability transformation field analysis and distinct state concept</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Computational methods and experimental measurements XII
ISBN
1-84564-020-g
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
387-396
Publisher name
WIT press
Place of publication
Southampton
Event location
Malta
Event date
Jun 20, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—