All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Liar Paradox in the Light of Scholastic Classifications

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F14%3A00444343" target="_blank" >RIV/67985955:_____/14:00444343 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >10.5840/studneoar201411312</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací

  • Original language description

    Systematický zájem logiky a analytické filozofie o paradoxy ve dvacátém století podnítil znovuobjevení téměř šest staletí trvající scholastické diskuze o paradoxech. Tento článek se zaměřuje na následující tři odvětví scholastické logiky: 1. definice sémantických paradoxů, 2. základní strategie řešení paradoxů, 3. scholastické klasifikace řešení paradoxů. Scholastičtí logikové analyzovali paradoxy z hlediska odvození vedoucí k paradoxnímu závěru, z hlediska paradoxní věty a z hlediska teoretického kontextu, v němž paradoxy vznikají. Tyto dílčí analýzy je pak možno syntetizovat do uceleného rámce zohledňujícího různé aspekty paradoxnosti.

  • Czech name

    Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací

  • Czech description

    Systematický zájem logiky a analytické filozofie o paradoxy ve dvacátém století podnítil znovuobjevení téměř šest staletí trvající scholastické diskuze o paradoxech. Tento článek se zaměřuje na následující tři odvětví scholastické logiky: 1. definice sémantických paradoxů, 2. základní strategie řešení paradoxů, 3. scholastické klasifikace řešení paradoxů. Scholastičtí logikové analyzovali paradoxy z hlediska odvození vedoucí k paradoxnímu závěru, z hlediska paradoxní věty a z hlediska teoretického kontextu, v němž paradoxy vznikají. Tyto dílčí analýzy je pak možno syntetizovat do uceleného rámce zohledňujícího různé aspekty paradoxnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP13-08389P" target="_blank" >GP13-08389P: Semantic paradoxes between first and second scholasticism</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Neoaristotelica

  • ISSN

    1214-8407

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    73-96

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database