The Liar Paradox in the Light of Scholastic Classifications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F14%3A00444343" target="_blank" >RIV/67985955:_____/14:00444343 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >10.5840/studneoar201411312</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací
Original language description
Systematický zájem logiky a analytické filozofie o paradoxy ve dvacátém století podnítil znovuobjevení téměř šest staletí trvající scholastické diskuze o paradoxech. Tento článek se zaměřuje na následující tři odvětví scholastické logiky: 1. definice sémantických paradoxů, 2. základní strategie řešení paradoxů, 3. scholastické klasifikace řešení paradoxů. Scholastičtí logikové analyzovali paradoxy z hlediska odvození vedoucí k paradoxnímu závěru, z hlediska paradoxní věty a z hlediska teoretického kontextu, v němž paradoxy vznikají. Tyto dílčí analýzy je pak možno syntetizovat do uceleného rámce zohledňujícího různé aspekty paradoxnosti.
Czech name
Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací
Czech description
Systematický zájem logiky a analytické filozofie o paradoxy ve dvacátém století podnítil znovuobjevení téměř šest staletí trvající scholastické diskuze o paradoxech. Tento článek se zaměřuje na následující tři odvětví scholastické logiky: 1. definice sémantických paradoxů, 2. základní strategie řešení paradoxů, 3. scholastické klasifikace řešení paradoxů. Scholastičtí logikové analyzovali paradoxy z hlediska odvození vedoucí k paradoxnímu závěru, z hlediska paradoxní věty a z hlediska teoretického kontextu, v němž paradoxy vznikají. Tyto dílčí analýzy je pak možno syntetizovat do uceleného rámce zohledňujícího různé aspekty paradoxnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP13-08389P" target="_blank" >GP13-08389P: Semantic paradoxes between first and second scholasticism</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Neoaristotelica
ISSN
1214-8407
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
73-96
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—