Too large or too small? Returns to scale in a retail network
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F05%3A00024090" target="_blank" >RIV/67985998:_____/05:00024090 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Too large or too small? Returns to scale in a retail network
Original language description
Performance in retailing is usually evaluated by routine use of ratio analysis, but due to the univariate nature of this simple management tool there are many drawbacks to the obtained results. Therefore, the aim of this study is to demonstrate successful employment of parametric and non?parametric methods for evaluating technical performance in retailing.
Czech name
Přílš velké nebo příliš malé? Výnosy z rozsahu v prodejní síti
Czech description
Technická efektivnost je obvykle hodnocena pomocí analýzy vstupně?výstupních poměrů, avšak tento přístup selhává v případe produkčního procesu s více vstupy a výstupy. Proto je cílem této studie demonstrovat použití parametrických a neparametrických přístupů k odhadu technické efektivnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CERGE-EI Working Paper Series
ISSN
1211-3298
e-ISSN
—
Volume of the periodical
-
Issue of the periodical within the volume
273
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
45
Pages from-to
1-45
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—