All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Determinants of secondary school choice in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F07%3A00083486" target="_blank" >RIV/67985998:_____/07:00083486 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11640/07:00099641

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Determinants of secondary school choice in the Czech Republic

  • Original language description

    The admission process into secondary schools in the Czech Republic involves high risk of ending up at an undesired school if failing to be admitted to one?s preferred school. Hence, the application decision is an important element of the process since individuals have to assess their chances of being admitted. Empirical evidence based on pupils participating in the PISA project suggests that especially the education of parents and cognitive abilities matter to a large extent for a pupil?s application decision.

  • Czech name

    Determinanty pro volbu střední školy v České republice

  • Czech description

    Přijímcí proces na střední školy se vyznačuje vysokým rizikem, že žák skončí na málo kvalitní a nežádané škole v případě, že neobstojí v přijímacím řízení na preferované škole. Rozhodnutí o tom, kam si žák podá přihlášku je tedy klíčové a žák musí co nejlépe odhadnout své šance k přijetí na zvolené škole. Empirické výsledky této práce, založené na údajích z PISA výzkumu, naznačují, že vzdělání rodičů a kognitivní schopnosti jsou hlavní faktory, které ovlivňují volbu žáka.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    CERGE-EI Working Paper Series

  • ISSN

    1211-3298

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    -

  • Issue of the periodical within the volume

    341

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    59

  • Pages from-to

    1-59

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database