All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-confidence of a class and competition of the classmates for eight-year gymnasium

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00459697" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00459697 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia

  • Original language description

    Česká republika patří k menší skupině evropských zemí provozujících vzdělávací systém, který vede k velmi rané diferenciaci žáků do škol podle studijních výsledků a sociálně-ekonomického zázemí žáků. V Česku se tak na osmiletá gymnázia hlásí a náročnou přípravu na přijímací zkoušky podstupuje cca 18 % žáků pátých tříd. Z průměrné třídy s 18 žáky se na osmiletá gymnázia hlásí v průměru tři žáci a přijati jsou v průměru téměř dva. Naše analýzy na datech z unikátního šetření ve školách ukazují, že přítomnost spolužáků hlásících se na gymnázium má negativní dopad na sebedůvěru ostatních žáků. Největší negativní dopad evidujeme v případě sebedůvěry dívek v matematice. Pokles sebedůvěry (z úrovně ve čtvrté třídě, tj. před přípravou na přijímací zkoušky) je přibližně 7 % u žákyní s alespoň dvěma přihlášenými spolužáky. Jako kontrolní skupinu používáme třídy, kde se na gymnázia nehlásil nikdo.

  • Czech name

    Sebedůvěra třídy a soutěž spolužáků o osmiletá gymnázia

  • Czech description

    Česká republika patří k menší skupině evropských zemí provozujících vzdělávací systém, který vede k velmi rané diferenciaci žáků do škol podle studijních výsledků a sociálně-ekonomického zázemí žáků. V Česku se tak na osmiletá gymnázia hlásí a náročnou přípravu na přijímací zkoušky podstupuje cca 18 % žáků pátých tříd. Z průměrné třídy s 18 žáky se na osmiletá gymnázia hlásí v průměru tři žáci a přijati jsou v průměru téměř dva. Naše analýzy na datech z unikátního šetření ve školách ukazují, že přítomnost spolužáků hlásících se na gymnázium má negativní dopad na sebedůvěru ostatních žáků. Největší negativní dopad evidujeme v případě sebedůvěry dívek v matematice. Pokles sebedůvěry (z úrovně ve čtvrté třídě, tj. před přípravou na přijímací zkoušky) je přibližně 7 % u žákyní s alespoň dvěma přihlášenými spolužáky. Jako kontrolní skupinu používáme třídy, kde se na gymnázia nehlásil nikdo.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů