Company names and their influence on company productivity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00490374" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00490374 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názvy firem a jejich vliv na firemní výkonnost
Original language description
Naše analýza ukazuje, že název firmy může souviset s její ekonomickou výkonností. Roli přitom hraje abecední uspořádání, použití „národních“ slov nebo výskyt anglických výrazů v názvu společnosti. Studie zkoumá asociaci charakteristik firemních názvů s růstem tržeb, růstem přidané hodnoty a na výnosy z aktiv na firemních datech ze 17 zemí EU za období více než 15 let. Rozlišujeme společnosti ze zemí mluvících románskými, slovanskými a germánskými jazyky. Efekty firemních názvů se liší podle jazykových skupin zemí. Souvislost abecedního pořadí názvu s ekonomickou výkonností firmy je nejsilnější v sektoru služeb. Například ve Francii a Polsku může přesun názvu firmy z konce na začátek abecedy znamenat navýšení růstu tržeb až o dva procentní body. Vliv „národních“ slov v názvu firem je spojený s vyšším dlouhodobým růstem tržeb zejména v Polsku, Francii a v Norsku. V Polsku dokáže použití „národního“ slova zvýšit dlouhodobý růst tržeb téměř o čtyři procentní body. Vliv anglických slov v názvu se liší podle jazykových skupin zemí. Zatímco v románské jazykové skupině je dopad negativní, v zemích germánské jazykové skupiny je smíšený, a v zemích slovanské skupiny je dopad jasně pozitivní. Studie doplňuje existující analýzy v oblasti marketingu a lingvistiky zaměřené hlavně na původ názvů značek a společností a dále výzkumy zkoumající dopady firemních názvů na výnosynakcií.
Czech name
Názvy firem a jejich vliv na firemní výkonnost
Czech description
Naše analýza ukazuje, že název firmy může souviset s její ekonomickou výkonností. Roli přitom hraje abecední uspořádání, použití „národních“ slov nebo výskyt anglických výrazů v názvu společnosti. Studie zkoumá asociaci charakteristik firemních názvů s růstem tržeb, růstem přidané hodnoty a na výnosy z aktiv na firemních datech ze 17 zemí EU za období více než 15 let. Rozlišujeme společnosti ze zemí mluvících románskými, slovanskými a germánskými jazyky. Efekty firemních názvů se liší podle jazykových skupin zemí. Souvislost abecedního pořadí názvu s ekonomickou výkonností firmy je nejsilnější v sektoru služeb. Například ve Francii a Polsku může přesun názvu firmy z konce na začátek abecedy znamenat navýšení růstu tržeb až o dva procentní body. Vliv „národních“ slov v názvu firem je spojený s vyšším dlouhodobým růstem tržeb zejména v Polsku, Francii a v Norsku. V Polsku dokáže použití „národního“ slova zvýšit dlouhodobý růst tržeb téměř o čtyři procentní body. Vliv anglických slov v názvu se liší podle jazykových skupin zemí. Zatímco v románské jazykové skupině je dopad negativní, v zemích germánské jazykové skupiny je smíšený, a v zemích slovanské skupiny je dopad jasně pozitivní. Studie doplňuje existující analýzy v oblasti marketingu a lingvistiky zaměřené hlavně na původ názvů značek a společností a dále výzkumy zkoumající dopady firemních názvů na výnosynakcií.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50202 - Applied Economics, Econometrics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů