All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitudes of family and school toward girls and boys ? in light of adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F05%3A00029361" target="_blank" >RIV/68081740:_____/05:00029361 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících

  • Original language description

    Výzkum uskutečněný v r. 1999 se zaměřoval na porovnávání rodových rolí u dospívajících. Úkolem respondentů (7. a 9. ročníky ZŠ, N=103) bylo mj. popsat výhody a nevýhody dívek a chlapců. Bylo zjištěno, že jejich představy o požadavcích kladených na příslušníky obojího pohlaví jsou často situovány do prostředí rodiny a školy. Chlapci jsou podle představ respondentů aktuálně znevýhodněni ve školním prostředí, dívky se potýkají s větším množstvím nevýhod - z hlediska současnosti i budoucnosti - v prostředírodinném. Ukázalo se též, že odpovědi starších respondentů (9. ročník) se oproti respondentům mladším (7. ročník) vyvíjejí od hodnocení aktuální situace ve výchozích rodinách směrem k úvahám o budoucí situaci v rodinách prokreačních.

  • Czech name

    Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících

  • Czech description

    Výzkum uskutečněný v r. 1999 se zaměřoval na porovnávání rodových rolí u dospívajících. Úkolem respondentů (7. a 9. ročníky ZŠ, N=103) bylo mj. popsat výhody a nevýhody dívek a chlapců. Bylo zjištěno, že jejich představy o požadavcích kladených na příslušníky obojího pohlaví jsou často situovány do prostředí rodiny a školy. Chlapci jsou podle představ respondentů aktuálně znevýhodněni ve školním prostředí, dívky se potýkají s větším množstvím nevýhod - z hlediska současnosti i budoucnosti - v prostředírodinném. Ukázalo se též, že odpovědi starších respondentů (9. ročník) se oproti respondentům mladším (7. ročník) vyvíjejí od hodnocení aktuální situace ve výchozích rodinách směrem k úvahám o budoucí situaci v rodinách prokreačních.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F0940" target="_blank" >GA406/05/0940: Value-moral orientation of Czech adolescents - cognitive and experiential aspects</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vývoj a utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech

  • ISBN

    80-210-3804-7

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    394-404

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter