Academic leadership: Theoretical approaches and current issues
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F16%3A00460423" target="_blank" >RIV/68081740:_____/16:00460423 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vedení akademických pracovníků: Teoretické přístupy a aktuální problémy
Original language description
Globálně probíhající transformace vysokého školství přinesla v organizační psychologii zvýšený zájem o výzkum kvality pracovního prostředí a pracovní spokojenosti akademických pracovníků. Relevantním faktorem ovlivňujícím práci akademiků je leadership, kterému se ovšem v tomto kontextu dostalo poměrně malé pozornosti. To je v kontrastu s velkou pozorností věnovanou leadershipu v privátním sektoru. Cíle této studie jsou 1) poskytnout systematický přehled výzkumu v oblasti leadershipu se zaměřením na oblast terciárního vzdělávání 2) identifikovat výzkumnou agendu v této oblasti. Autorky předkládají stručný přehled hlavních přístupů ke studiu leadershipu, představují konkrétní realizované studie a následně formulují závěry pro budoucí výzkum leadershipu v akademickém prostředí. Klíčovými tématy jsou porozumění akademickému leadershipu mezi leadery a členy týmů, což zahrnuje i neformální leadership, vztah mezi kvalitou vedení ze strany akademického managementu a vlivem na well--being akademiků a role seniorních akademiků v rozvoji kvalitního leadershipu.
Czech name
Vedení akademických pracovníků: Teoretické přístupy a aktuální problémy
Czech description
Globálně probíhající transformace vysokého školství přinesla v organizační psychologii zvýšený zájem o výzkum kvality pracovního prostředí a pracovní spokojenosti akademických pracovníků. Relevantním faktorem ovlivňujícím práci akademiků je leadership, kterému se ovšem v tomto kontextu dostalo poměrně malé pozornosti. To je v kontrastu s velkou pozorností věnovanou leadershipu v privátním sektoru. Cíle této studie jsou 1) poskytnout systematický přehled výzkumu v oblasti leadershipu se zaměřením na oblast terciárního vzdělávání 2) identifikovat výzkumnou agendu v této oblasti. Autorky předkládají stručný přehled hlavních přístupů ke studiu leadershipu, představují konkrétní realizované studie a následně formulují závěry pro budoucí výzkum leadershipu v akademickém prostředí. Klíčovými tématy jsou porozumění akademickému leadershipu mezi leadery a členy týmů, což zahrnuje i neformální leadership, vztah mezi kvalitou vedení ze strany akademického managementu a vlivem na well--being akademiků a role seniorních akademiků v rozvoji kvalitního leadershipu.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-02098S" target="_blank" >GA14-02098S: Work environment quality and employee well-being in public higher education</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
137-152
UT code for WoS article
000375970400004
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85011026164