Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F07%3A00087957" target="_blank" >RIV/68145535:_____/07:00087957 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)
Original language description
The lecture deals with the concepts of image and place branding on example of small Moravian towns and different quantitative and qualitative methodological approaches and measure techniques are described within. A general typology of the images of town(as ideal types) - reflecting the Tuan´s concepts of public symbols and fields of care - was created on the basis of results from own empirical research (surveys). The author also tried to apply the theory of social roles on towns and their social functions and some practical problems concerning the brand management of towns were discussed on example of concrete towns.
Czech name
Místo v mysli: měření image a management značky (na příkladu malých moravských měst)
Czech description
Článek se zabývá teoretickým vymezením a vzájemnou souvztažností konceptů územní (místní, lokální, regionální) identity, image místa a utváření značky místa (place branding), a v kontextu marketingového diskurzu analyzuje a diskutuje některé praktické konsekvence těchto fenoménů na pozadí současných globálních (sociálních, ekonomických a environmentálních) procesů a výzev.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Regions, Localities and Landscapes in New Europe
ISBN
978-80-86407-24-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
17-20
Publisher name
Institute of Geonics AS CR, v.v.i
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Aug 27, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—