All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F07%3A00087957" target="_blank" >RIV/68145535:_____/07:00087957 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)

  • Original language description

    The lecture deals with the concepts of image and place branding on example of small Moravian towns and different quantitative and qualitative methodological approaches and measure techniques are described within. A general typology of the images of town(as ideal types) - reflecting the Tuan´s concepts of public symbols and fields of care - was created on the basis of results from own empirical research (surveys). The author also tried to apply the theory of social roles on towns and their social functions and some practical problems concerning the brand management of towns were discussed on example of concrete towns.

  • Czech name

    Místo v mysli: měření image a management značky (na příkladu malých moravských měst)

  • Czech description

    Článek se zabývá teoretickým vymezením a vzájemnou souvztažností konceptů územní (místní, lokální, regionální) identity, image místa a utváření značky místa (place branding), a v kontextu marketingového diskurzu analyzuje a diskutuje některé praktické konsekvence těchto fenoménů na pozadí současných globálních (sociálních, ekonomických a environmentálních) procesů a výzev.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Regions, Localities and Landscapes in New Europe

  • ISBN

    978-80-86407-24-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    17-20

  • Publisher name

    Institute of Geonics AS CR, v.v.i

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Aug 27, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article