All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Problems of statistical significance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00083525" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00083525 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Statistická významnost a její problémy

  • Original language description

    Značná část českých sociálních vědců, nemluvě o značné proporci studentů, je posedlá statistickou významností. Testy statistické signifikance v jejich povědomí (neboť tak "pochopili" smysl testování v kursech statistiky) slouží jako všemocné zaklínadlo.Jsou přesvědčeni, že bez testů statistických hypotéz není možné získat vědecky relevantní poznatky. Domnívají se, že tyto testy musí aplikovat na všechny výsledky bez ohledu na to, zdali jejich data pocházejí z pravděpodobnostního (náhodného) výběru, vyčerpávajícího zjišťování (z censu) nebo výběru nenáhodného (kvótního, záměrného, samovýběru). Jsou přesvědčeni, že testy významnosti jim řeknou, co je v datech důležitého, prostřednictvím nalezené statistické signifikance se snaží prokazovat těsnost vztahu dvou proměnných. Nic z toho ovšem statistická významnost neumí. Proto se věnujeme problematice používání statistických testů a podmínkám, při kterých je možné testy užívat.

  • Czech name

    Statistická významnost a její problémy

  • Czech description

    Značná část českých sociálních vědců, nemluvě o značné proporci studentů, je posedlá statistickou významností. Testy statistické signifikance v jejich povědomí (neboť tak "pochopili" smysl testování v kursech statistiky) slouží jako všemocné zaklínadlo.Jsou přesvědčeni, že bez testů statistických hypotéz není možné získat vědecky relevantní poznatky. Domnívají se, že tyto testy musí aplikovat na všechny výsledky bez ohledu na to, zdali jejich data pocházejí z pravděpodobnostního (náhodného) výběru, vyčerpávajícího zjišťování (z censu) nebo výběru nenáhodného (kvótního, záměrného, samovýběru). Jsou přesvědčeni, že testy významnosti jim řeknou, co je v datech důležitého, prostřednictvím nalezené statistické signifikance se snaží prokazovat těsnost vztahu dvou proměnných. Nic z toho ovšem statistická významnost neumí. Proto se věnujeme problematice používání statistických testů a podmínkám, při kterých je možné testy užívat.

Classification

  • Type

    W - Workshop organization

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA403%2F06%2F1241" target="_blank" >GA403/06/1241: Educational Mobility and Educational Inequalities in the Czech Republic between 1936 and 2004</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Praha

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    29

  • Foreign attendee count

    0

  • Type of event by attendee nationality

    CST - Celostátní akce