All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00084095" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00084095 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Educational Aspirations in a Comparative Perspective. The role of individual, contextual and structural factors in the formation of educational aspirations in OECD countries

  • Original language description

    The aim of the paper is to assess the effect of education system stratification, its vocational specificity and permeability on the formation of educational aspirations in OECD countries participating in PISA 2003. Particular emphasis is placed on the role of ability, gender, and socioeconomic background.

  • Czech name

    Vzdělanostní aspirace ve srovnávací perspektivě. Role individuálních, kontextových a strukturních faktorů při formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD

  • Czech description

    Cílem tohoto textu je odhadnout vliv stratifikace vzdělávacího systému, míry jeho orientace na odborné vzdělávání a propustnosti, na formování vzdělanostních aspirací v zemích OECD, které se zúčastnily projektu PISA 2003. Pozornost je věnována předevšímroli schopností, pohlaví a socioekonomického prostředí.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7330-113-2

  • Number of pages

    53

  • Publisher name

    Sociologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book