Family?School Interactions from a Mother´s Point of View
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F10%3A00346642" target="_blank" >RIV/68378025:_____/10:00346642 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakce rodiny a školy pohledem matek
Original language description
Text se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy z hlediska sociálních nerovností. Čerpá ze skupinových diskuzí, jejichž účastnicemi byly matky 14 a 15letých dětí. Na základě analýzy jejich výpovědí o řešení školních problémů identifikuje čtyři hlavnív nich zmiňované problémy: chování dětí, kvalita výuky na školách, vztahy učitelů k dětem a porozuměním na školách. Upozorňuje na souvislost mezi vzděláním rodičů a tím, jaké školní problémy matky v diskuzi zmínily, jak popisovaly průběh jednání a způsobkomunikace se zástupci škol, a jak úspěšné byly rodiny při řešení daných problémů.
Czech name
Interakce rodiny a školy pohledem matek
Czech description
Text se zabývá problematikou vztahu rodiny a školy z hlediska sociálních nerovností. Čerpá ze skupinových diskuzí, jejichž účastnicemi byly matky 14 a 15letých dětí. Na základě analýzy jejich výpovědí o řešení školních problémů identifikuje čtyři hlavnív nich zmiňované problémy: chování dětí, kvalita výuky na školách, vztahy učitelů k dětem a porozuměním na školách. Upozorňuje na souvislost mezi vzděláním rodičů a tím, jaké školní problémy matky v diskuzi zmínily, jak popisovaly průběh jednání a způsobkomunikace se zástupci škol, a jak úspěšné byly rodiny při řešení daných problémů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2D06014" target="_blank" >2D06014: Shared values and behavior norms as a source of reinforcement of social cohesion and overcoming of the negative impacts of the social differentiation in the Czech Republic</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—