Perception of the election campaign: a favourable or unfavourable impression?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00389999" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00389999 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?
Original language description
Kapitola ukazuje, jak byla volební kampaň v roce 2010 vnímána širokou veřejností. Převažuje negativní vnímání volební kampaně, a proto bylo zajímavé zjistit zdroje jejího pozitivního vnímání. Byly analyzovány proměnné, jako jsou základní socio-demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, sociální status), zájem o politiku, zájem o kampaň, užívání médií (politický obsah v novinách a časopisech, televizi, rozhlase, na internetu), politická efektivita, legitimita demokratického režimu, identifikace se stranou, spokojenost s politickou situací, atd. Bylo zjištěno, že jisté celkové kladné nastavení jedince vůči politickému systému a politickému procesu a víra v možnost ovlivnit politiku a instituce, mají zásadní význam pro pozitivní vnímání kampaně.
Czech name
Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?
Czech description
Kapitola ukazuje, jak byla volební kampaň v roce 2010 vnímána širokou veřejností. Převažuje negativní vnímání volební kampaně, a proto bylo zajímavé zjistit zdroje jejího pozitivního vnímání. Byly analyzovány proměnné, jako jsou základní socio-demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, sociální status), zájem o politiku, zájem o kampaň, užívání médií (politický obsah v novinách a časopisech, televizi, rozhlase, na internetu), politická efektivita, legitimita demokratického režimu, identifikace se stranou, spokojenost s politickou situací, atd. Bylo zjištěno, že jisté celkové kladné nastavení jedince vůči politickému systému a politickému procesu a víra v možnost ovlivnit politiku a instituce, mají zásadní význam pro pozitivní vnímání kampaně.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AD - Political sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Voliči a volby 2010
ISBN
978-80-7419-110-7
Number of pages of the result
9
Pages from-to
30-48
Number of pages of the book
254
Publisher name
SLON
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—