The function of cultural models in education. Seminar of Institute of Sociology AS CR
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F13%3A00422194" target="_blank" >RIV/68378025:_____/13:00422194 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Seminář Sociologického ústavu AV ČR
Original language description
V naší přednášce se chceme věnovat tomu, jak využíváme přístupy kognitivní antropologie k výzkumu vztahu obyvatel tzv. vyloučených lokalit ke vzdělání. V České republice žije ve vyloučených lokalitách 90 tisíc obyvatel, má se za to, že většina z nich jsou etničtí Romové. Romů z různých skupin žije v České republice mezi dvěma až třemi sty tisíci. Sociální vyloučení je důsledkem ekonomického, sociálního a politického vývoje posledních dekád. Romové v sociálním vyloučení dosahují obvykle nízkého vzdělánía tento fakt se často uvádí jako jeden z hlavních důvodů jejich neúspěchu na trhu práce, což přispívá k jejich obtížnému postavení ve společnosti. Nízké vzdělání je často připisováno segregaci romských dětí ve zvláštních, od roku 2005 praktických školácha nízké hodnotě, které se školní vzdělání v romské kultuře těší.
Czech name
Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Seminář Sociologického ústavu AV ČR
Czech description
V naší přednášce se chceme věnovat tomu, jak využíváme přístupy kognitivní antropologie k výzkumu vztahu obyvatel tzv. vyloučených lokalit ke vzdělání. V České republice žije ve vyloučených lokalitách 90 tisíc obyvatel, má se za to, že většina z nich jsou etničtí Romové. Romů z různých skupin žije v České republice mezi dvěma až třemi sty tisíci. Sociální vyloučení je důsledkem ekonomického, sociálního a politického vývoje posledních dekád. Romové v sociálním vyloučení dosahují obvykle nízkého vzdělánía tento fakt se často uvádí jako jeden z hlavních důvodů jejich neúspěchu na trhu práce, což přispívá k jejich obtížnému postavení ve společnosti. Nízké vzdělání je často připisováno segregaci romských dětí ve zvláštních, od roku 2005 praktických školácha nízké hodnotě, které se školní vzdělání v romské kultuře těší.
Classification
Type
W - Workshop organization
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Praha
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
11
Foreign attendee count
0
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce