All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Men in Schools? Yes! But …: The Need for Male Teachers in Primary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F18%3A00493380" target="_blank" >RIV/68378025:_____/18:00493380 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406" target="_blank" >10.13060/25706578.2018.19.1.406</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Muži do škol? Ano! Ale…: Potřeba mužů v primárním vzdělávání

  • Original language description

    V rámci Evropy se v posledních letech vedou diskuze o výhodách genderově vyvážených pracovních týmů, rovněž tedy i o potřebě více mužů v primárním vzdělávání. Tato urgentní potřeba mužů v primárním vzdělávání existuje také v České republice. Ve vysoce feminizovaném prostředí dominuje názor, že potřebujeme více mužských vzorů a učitelů. Zároveň muži, kteří už zde působí, jsou vnímání jako jedineční a výjimeční. Tento názor je založen na představě, že učitelky musí být doplněny učiteli, protože ženské kolektivy nejsou bez přítomnosti mužů tolik přínosné (a mohou být i pro děti potenciálně škodlivé). Klíčovou otázkou v takové situaci je: Když artikulujeme potřebu více „správných mužských vzorů“ v primárním vzdělávání, jaký typ maskulinity hledáme? Cílem tohoto článku je identifikovat problematické předpoklady, které jsou základem diskurzu o nedostatku mužů ve školách. Článek je založen na kvalitativním etnografickém výzkumu prováděném v mateřských a základních školách mezi lety 2013 a 2017, jehož součástí byly rozhovory s různými aktéry primárního vzdělávání v České republice.

  • Czech name

    Muži do škol? Ano! Ale…: Potřeba mužů v primárním vzdělávání

  • Czech description

    V rámci Evropy se v posledních letech vedou diskuze o výhodách genderově vyvážených pracovních týmů, rovněž tedy i o potřebě více mužů v primárním vzdělávání. Tato urgentní potřeba mužů v primárním vzdělávání existuje také v České republice. Ve vysoce feminizovaném prostředí dominuje názor, že potřebujeme více mužských vzorů a učitelů. Zároveň muži, kteří už zde působí, jsou vnímání jako jedineční a výjimeční. Tento názor je založen na představě, že učitelky musí být doplněny učiteli, protože ženské kolektivy nejsou bez přítomnosti mužů tolik přínosné (a mohou být i pro děti potenciálně škodlivé). Klíčovou otázkou v takové situaci je: Když artikulujeme potřebu více „správných mužských vzorů“ v primárním vzdělávání, jaký typ maskulinity hledáme? Cílem tohoto článku je identifikovat problematické předpoklady, které jsou základem diskurzu o nedostatku mužů ve školách. Článek je založen na kvalitativním etnografickém výzkumu prováděném v mateřských a základních školách mezi lety 2013 a 2017, jehož součástí byly rozhovory s různými aktéry primárního vzdělávání v České republice.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gender a výzkum / Gender and Research

  • ISSN

    2570-6578

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    82-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85055255573