Men in Schools? Yes! But …: The Need for Male Teachers in Primary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F18%3A00493380" target="_blank" >RIV/68378025:_____/18:00493380 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406" target="_blank" >10.13060/25706578.2018.19.1.406</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Muži do škol? Ano! Ale…: Potřeba mužů v primárním vzdělávání
Original language description
V rámci Evropy se v posledních letech vedou diskuze o výhodách genderově vyvážených pracovních týmů, rovněž tedy i o potřebě více mužů v primárním vzdělávání. Tato urgentní potřeba mužů v primárním vzdělávání existuje také v České republice. Ve vysoce feminizovaném prostředí dominuje názor, že potřebujeme více mužských vzorů a učitelů. Zároveň muži, kteří už zde působí, jsou vnímání jako jedineční a výjimeční. Tento názor je založen na představě, že učitelky musí být doplněny učiteli, protože ženské kolektivy nejsou bez přítomnosti mužů tolik přínosné (a mohou být i pro děti potenciálně škodlivé). Klíčovou otázkou v takové situaci je: Když artikulujeme potřebu více „správných mužských vzorů“ v primárním vzdělávání, jaký typ maskulinity hledáme? Cílem tohoto článku je identifikovat problematické předpoklady, které jsou základem diskurzu o nedostatku mužů ve školách. Článek je založen na kvalitativním etnografickém výzkumu prováděném v mateřských a základních školách mezi lety 2013 a 2017, jehož součástí byly rozhovory s různými aktéry primárního vzdělávání v České republice.
Czech name
Muži do škol? Ano! Ale…: Potřeba mužů v primárním vzdělávání
Czech description
V rámci Evropy se v posledních letech vedou diskuze o výhodách genderově vyvážených pracovních týmů, rovněž tedy i o potřebě více mužů v primárním vzdělávání. Tato urgentní potřeba mužů v primárním vzdělávání existuje také v České republice. Ve vysoce feminizovaném prostředí dominuje názor, že potřebujeme více mužských vzorů a učitelů. Zároveň muži, kteří už zde působí, jsou vnímání jako jedineční a výjimeční. Tento názor je založen na představě, že učitelky musí být doplněny učiteli, protože ženské kolektivy nejsou bez přítomnosti mužů tolik přínosné (a mohou být i pro děti potenciálně škodlivé). Klíčovou otázkou v takové situaci je: Když artikulujeme potřebu více „správných mužských vzorů“ v primárním vzdělávání, jaký typ maskulinity hledáme? Cílem tohoto článku je identifikovat problematické předpoklady, které jsou základem diskurzu o nedostatku mužů ve školách. Článek je založen na kvalitativním etnografickém výzkumu prováděném v mateřských a základních školách mezi lety 2013 a 2017, jehož součástí byly rozhovory s různými aktéry primárního vzdělávání v České republice.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50401 - Sociology
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gender a výzkum / Gender and Research
ISSN
2570-6578
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
82-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85055255573