All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Incorporation of Foreign Students into the Classroom

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F19%3A00537027" target="_blank" >RIV/68378025:_____/19:00537027 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/19:10414413 RIV/00216208:11310/19:10414413

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Žáci-cizinci ve školní třídě

  • Original language description

    Přechod z jedné země do druhé a někdy velmi kulturně vzdálené země je zážitek, který má mnoho aspektů, které jsou pro většinovou populaci neznámé a často těžko představitelné. Děti, které tímto procesem procházejí, často trpí, protože byly vytrženy ze svého sociálního prostředí a odvedeny od své širší rodiny a přátel a poté se dostaly do prostředí, ve kterém je pro ně obtížné se nejprve zorientovat a kde se navíc musí naučit jazyk své hostitelské země, protože jeho neznalost může představovat hlavní překážku pro jejich integrační proces. Velmi důležitou roli v procesu integrace dětí migrantů do společnosti hrají školy, a to nejen ve smyslu jejich role zprostředkovatele znalostí, ale také jako instituce, v nichž se formují postoje k ostatním lidem, normy, hodnoty a utvářejí se tradice a zvyky naší společnosti. Jak se však cítí žáci z cizojazyčného prostředí, kteří navštěvující české základní školy? Jak prožívají psychosociální klima třídy, ve které jsou integrováni? Liší se jejich postavení v hierarchii třídy od pozice českých studentů? V této studii se pokoušíme najít odpovědi na tyto a další otázky. Tuto publikaci lze považovat za jeden z prvních pokusů analyzovat postavení žáků-cizinců ve školních třídách.

  • Czech name

    Žáci-cizinci ve školní třídě

  • Czech description

    Přechod z jedné země do druhé a někdy velmi kulturně vzdálené země je zážitek, který má mnoho aspektů, které jsou pro většinovou populaci neznámé a často těžko představitelné. Děti, které tímto procesem procházejí, často trpí, protože byly vytrženy ze svého sociálního prostředí a odvedeny od své širší rodiny a přátel a poté se dostaly do prostředí, ve kterém je pro ně obtížné se nejprve zorientovat a kde se navíc musí naučit jazyk své hostitelské země, protože jeho neznalost může představovat hlavní překážku pro jejich integrační proces. Velmi důležitou roli v procesu integrace dětí migrantů do společnosti hrají školy, a to nejen ve smyslu jejich role zprostředkovatele znalostí, ale také jako instituce, v nichž se formují postoje k ostatním lidem, normy, hodnoty a utvářejí se tradice a zvyky naší společnosti. Jak se však cítí žáci z cizojazyčného prostředí, kteří navštěvující české základní školy? Jak prožívají psychosociální klima třídy, ve které jsou integrováni? Liší se jejich postavení v hierarchii třídy od pozice českých studentů? V této studii se pokoušíme najít odpovědi na tyto a další otázky. Tuto publikaci lze považovat za jeden z prvních pokusů analyzovat postavení žáků-cizinců ve školních třídách.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integration of the children of non-nationals into the Czech elementary schools</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-087-9

  • Number of pages

    195

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book