All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School as an Integration Partner Conference

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F21%3A00554798" target="_blank" >RIV/68378025:_____/21:00554798 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.soc.cas.cz/akce/konference-skola-jako-integracni-partner" target="_blank" >https://www.soc.cas.cz/akce/konference-skola-jako-integracni-partner</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konference Škola jako integrační partner

  • Original language description

    Účelem konference bylo seznámit účastníky z širší odborné a laické veřejnosti s výsledky aplikovaného výzkumu v rámci projektu Škola jako integrační partner zaměřeného na žáky s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka na pražských základních školách. V první části konference byla podrobně prezentována klíčová zjištění projektu a proběhla o nich diskuse. Jednalo se především o poznatky z opakovaného monitorovacího šetření na základních školách v Praze, ale také poznatky z hloubkových rozhovorů realizovaných jak se zástupci škol, tak i s rodiči samotných žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka. Zde se účastníci dozvěděli, jaký je v Praze odhadovaný počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a jaké jsou jazykové kompetence těchto žáků. Dalšími tématy byly personální kapacita škol a jejich finanční zdroje související s podporou žáků, využívané informační zdroje a spolupracující aktéři, zkušenosti s prováděním jazykové diagnostiky na školách a také dopad distanční výuky na podporu žáků s OMJ a jejich celkové začlenění do vyučovacího procesu. V závěru konference proběhla moderovaná diskuze se zástupci vybraných aktérů, kteří hrají důležitou roli v procesu začleňování žáků s OMJ, a to jak v rovině tvorby koncepcí a politik, tak i v rovině praktického poskytování asistence a podpory. Hlavním tématem této moderované diskuse byla problematika sběru dat o žácích s OMJ a využití těchto dat ve veřejné správě.

  • Czech name

    Konference Škola jako integrační partner

  • Czech description

    Účelem konference bylo seznámit účastníky z širší odborné a laické veřejnosti s výsledky aplikovaného výzkumu v rámci projektu Škola jako integrační partner zaměřeného na žáky s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka na pražských základních školách. V první části konference byla podrobně prezentována klíčová zjištění projektu a proběhla o nich diskuse. Jednalo se především o poznatky z opakovaného monitorovacího šetření na základních školách v Praze, ale také poznatky z hloubkových rozhovorů realizovaných jak se zástupci škol, tak i s rodiči samotných žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka. Zde se účastníci dozvěděli, jaký je v Praze odhadovaný počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a jaké jsou jazykové kompetence těchto žáků. Dalšími tématy byly personální kapacita škol a jejich finanční zdroje související s podporou žáků, využívané informační zdroje a spolupracující aktéři, zkušenosti s prováděním jazykové diagnostiky na školách a také dopad distanční výuky na podporu žáků s OMJ a jejich celkové začlenění do vyučovacího procesu. V závěru konference proběhla moderovaná diskuze se zástupci vybraných aktérů, kteří hrají důležitou roli v procesu začleňování žáků s OMJ, a to jak v rovině tvorby koncepcí a politik, tak i v rovině praktického poskytování asistence a podpory. Hlavním tématem této moderované diskuse byla problematika sběru dat o žácích s OMJ a využití těchto dat ve veřejné správě.

Classification

  • Type

    M - Conference organization

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000384" target="_blank" >TL02000384: School as an integration partner</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Event location

    Praha (online)

  • Event country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Event starting date

  • Event ending date

  • Total number of attendees

    80

  • Foreign attendee count

    2

  • Type of event by attendee nationality

    EUR - Evropská akce