All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School as an integration partner. Project final research report

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F21%3A00554799" target="_blank" >RIV/68378025:_____/21:00554799 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola jako integrační partner. Závěrečná výzkumná zpráva projektu

  • Original language description

    Závěrečná výzkumná zpráva prezentuje výsledky projektu Škola jako integrační partner, jehož cílem bylo podrobně analyzovat situaci žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka na základních školách v Praze v letech 2019-2021. Výzkumná zpráva je členěna do několika kapitol, z nichž první se kromě všeobecného úvodu a představení projektu věnuje definici cílové skupiny. Druhá kapitola se zaměřuje na dosavadní stav poznání zejména s přihlédnutím k existujícím zdrojům dat i datům samotným, ale i předchozím výzkumům zaměřeným na žáky s OMJ a dalším zdrojům informací. Klíčovou částí výzkumné zprávy je třetí kapitola prezentující výsledky tří vln dotazníkových šetření na základních školách v Praze. Výzkum na základních školách se zaměřil na počet žáků s OMJ podle jejich úrovně znalosti českého jazyka na jednotlivých školách, na formy jejich podpory, ale i na financování této podpory, její dostatečnost, ale i existence učitelů specializovaných na výuku češtiny jako druhého jazyka a koordinátorů. Jednotlivé vlny monitoringy se zabývaly též specifickými otázkami jako např. distanční výuka nebo nový systém jazykové přípravy. Čtvrtá kapitola zprávy představuje výsledky kvalitativního výzkumu na školách – případovou studii a analýzu hloubkových rozhovorů s různými aktéry od ředitelů škol, po učitele, koordinátory a nakonec i rodiči žáků s OMJ. Závěrečná kapitola shrnuje získané poznatky. Přílohou výzkumné zprávy jsou dotazníky ze tří vlny dotazníkového šetření a automatizované reporty prezentující výsledky šetření za celou Prahu a za jednotlivé správní obvody Prahy 1-22.

  • Czech name

    Škola jako integrační partner. Závěrečná výzkumná zpráva projektu

  • Czech description

    Závěrečná výzkumná zpráva prezentuje výsledky projektu Škola jako integrační partner, jehož cílem bylo podrobně analyzovat situaci žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka na základních školách v Praze v letech 2019-2021. Výzkumná zpráva je členěna do několika kapitol, z nichž první se kromě všeobecného úvodu a představení projektu věnuje definici cílové skupiny. Druhá kapitola se zaměřuje na dosavadní stav poznání zejména s přihlédnutím k existujícím zdrojům dat i datům samotným, ale i předchozím výzkumům zaměřeným na žáky s OMJ a dalším zdrojům informací. Klíčovou částí výzkumné zprávy je třetí kapitola prezentující výsledky tří vln dotazníkových šetření na základních školách v Praze. Výzkum na základních školách se zaměřil na počet žáků s OMJ podle jejich úrovně znalosti českého jazyka na jednotlivých školách, na formy jejich podpory, ale i na financování této podpory, její dostatečnost, ale i existence učitelů specializovaných na výuku češtiny jako druhého jazyka a koordinátorů. Jednotlivé vlny monitoringy se zabývaly též specifickými otázkami jako např. distanční výuka nebo nový systém jazykové přípravy. Čtvrtá kapitola zprávy představuje výsledky kvalitativního výzkumu na školách – případovou studii a analýzu hloubkových rozhovorů s různými aktéry od ředitelů škol, po učitele, koordinátory a nakonec i rodiči žáků s OMJ. Závěrečná kapitola shrnuje získané poznatky. Přílohou výzkumné zprávy jsou dotazníky ze tří vlny dotazníkového šetření a automatizované reporty prezentující výsledky šetření za celou Prahu a za jednotlivé správní obvody Prahy 1-22.

Classification

  • Type

    V<sub>souhrn</sub> - Summary research report

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000384" target="_blank" >TL02000384: School as an integration partner</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    289

  • Place of publication

    Praha

  • Publisher/client name

    MHMP

  • Version