Public transport accessibility: simulation of the usability of public transport in everyday situations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00559218" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00559218 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://geografie.cz/127/2/0145/" target="_blank" >https://geografie.cz/127/2/0145/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37040/geografie.2022.002" target="_blank" >10.37040/geografie.2022.002</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dostupnost veřejnou dopravou: simulace využitelnosti veřejné dopravy v každodenních situacích
Original language description
Článek představuje inovativní metodu hodnocení dostupnosti obcí pomocí veřejné dopravy. Metoda je založena na simulaci využitelnosti veřejné dopravy v reálných každodenních situacích. Umožňuje měřit, kolik času obyvatelé obcí potřebují, když využijí veřejnou dopravu pro dosažení různých běžně využívaných dopravních cílů, v určitou denní dobu. Tím metoda reflektuje každodenní realitu využívání veřejné dopravy. Využití metody demonstruji explorativním mapováním dostupnosti, srovnáním regionů a ukázkou využitelnosti dílčích indikátorů. Výsledky analýzy odhalují základní prostorové vzorce dostupnosti veřejné dopravy v Česku: lepší dostupnost na Moravě než v Čechách, dobrá dostupnost v zázemí velkých měst a zhoršená dostupnost ve vnitřních periferiích. Dostupnost se výrazně liší v závislosti na denní době. Výsledky také umožňují odvodit, jak velká část populace má problémy s používáním veřejné dopravy z důvodu zhoršené dostupnosti
Czech name
Dostupnost veřejnou dopravou: simulace využitelnosti veřejné dopravy v každodenních situacích
Czech description
Článek představuje inovativní metodu hodnocení dostupnosti obcí pomocí veřejné dopravy. Metoda je založena na simulaci využitelnosti veřejné dopravy v reálných každodenních situacích. Umožňuje měřit, kolik času obyvatelé obcí potřebují, když využijí veřejnou dopravu pro dosažení různých běžně využívaných dopravních cílů, v určitou denní dobu. Tím metoda reflektuje každodenní realitu využívání veřejné dopravy. Využití metody demonstruji explorativním mapováním dostupnosti, srovnáním regionů a ukázkou využitelnosti dílčích indikátorů. Výsledky analýzy odhalují základní prostorové vzorce dostupnosti veřejné dopravy v Česku: lepší dostupnost na Moravě než v Čechách, dobrá dostupnost v zázemí velkých měst a zhoršená dostupnost ve vnitřních periferiích. Dostupnost se výrazně liší v závislosti na denní době. Výsledky také umožňují odvodit, jak velká část populace má problémy s používáním veřejné dopravy z důvodu zhoršené dostupnosti
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50401 - Sociology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GC18-05704J" target="_blank" >GC18-05704J: Social disadvantage in rural peripheries in Czechia and in eastern Germany: opportunity structures and individual agency in a comparative perspective</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Geografie
ISSN
1212-0014
e-ISSN
2571-421X
Volume of the periodical
127
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
145-168
UT code for WoS article
000822032600003
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85133877774