General leisure orientations - the internal structure of children's leisure activities and its context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00563378" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00563378 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obecné volnočasové orientace - vnitřní struktura aktivit volného času dětí a její souvislosti
Original language description
Kapitola se zabývá otázkou, zda jednotlivé činnosti ve volném čase dětí staršího školního věku vzájemně nějak souvisí, což umožňuje širokou paletu sledovaných volnočasových aktivit uspořádat na základě jejich podobnosti. V komplexní struktuře volnočasových aktivit lze nalézt základní osy: na jedné straně “aktivnost” svázanou s orientací na kulturu, sportování, individuální záliby a organizované činnosti v prostředí kroužků, klubů a spolků a na straně druhé “pasivitu” svázanou v dnešní době především s vysedáváním před obrazovkou počítače či mobilu a s ním spjatou konzumací obsahů digitálních médií, ale také s nicneděláním – lenošením v prostředí domova. Základní čtyři identifikované sféry orientace volného času souvisí se společenským postavením rodiny (vzděláním rodičů a sociálně-ekonomickým vyloučením), navíc jsou podmíněny také výchovnými přístupy rodičů. Obě tato zjištění potvrzují známou skutečnost, že volnočasová orientace se utváří především v prostředí rodiny. n
Czech name
Obecné volnočasové orientace - vnitřní struktura aktivit volného času dětí a její souvislosti
Czech description
Kapitola se zabývá otázkou, zda jednotlivé činnosti ve volném čase dětí staršího školního věku vzájemně nějak souvisí, což umožňuje širokou paletu sledovaných volnočasových aktivit uspořádat na základě jejich podobnosti. V komplexní struktuře volnočasových aktivit lze nalézt základní osy: na jedné straně “aktivnost” svázanou s orientací na kulturu, sportování, individuální záliby a organizované činnosti v prostředí kroužků, klubů a spolků a na straně druhé “pasivitu” svázanou v dnešní době především s vysedáváním před obrazovkou počítače či mobilu a s ním spjatou konzumací obsahů digitálních médií, ale také s nicneděláním – lenošením v prostředí domova. Základní čtyři identifikované sféry orientace volného času souvisí se společenským postavením rodiny (vzděláním rodičů a sociálně-ekonomickým vyloučením), navíc jsou podmíněny také výchovnými přístupy rodičů. Obě tato zjištění potvrzují známou skutečnost, že volnočasová orientace se utváří především v prostředí rodiny. n
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50401 - Sociology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Experiencing Leisure of Older School Age Children as an Educational Challenge</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice
ISBN
978-80-7394-934-1
Number of pages of the result
15
Pages from-to
104-118
Number of pages of the book
173
Publisher name
Nakladatelství Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS chapter
—