All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Advertising in the Non-profit Sector: An Analysis of the Reception of Non-commercial Advertising in Focus Group Discussions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F06%3A00050044" target="_blank" >RIV/68378092:_____/06:00050044 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích

  • Original language description

    Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti ? využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, žerespondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.

  • Czech name

    Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích

  • Czech description

    Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti ? využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, žerespondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GD405%2F03%2FH053" target="_blank" >GD405/03/H053: Llllanguage and Discourse</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický Časopis-Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    42

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    379-402

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database