Advertising in the Non-profit Sector: An Analysis of the Reception of Non-commercial Advertising in Focus Group Discussions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F06%3A00050044" target="_blank" >RIV/68378092:_____/06:00050044 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích
Original language description
Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti ? využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, žerespondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.
Czech name
Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích
Czech description
Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti ? využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, žerespondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GD405%2F03%2FH053" target="_blank" >GD405/03/H053: Llllanguage and Discourse</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický Časopis-Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
42
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
379-402
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—