Analysis of RC Frames With 3D Joints
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F05%3A01149510" target="_blank" >RIV/68407700:21110/05:01149510 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza železobetonových rámů s 3D styčníky
Original language description
Microplane model je plně třídimensionální materiálový model schopný velmi dobře popsat nelineární chování betonu avšak za cenu vysoké výpočetní náročnosti. Proto byla navržena následující analýza ŽB rámů. Ta využívá prutový geometrický model s 3D styčníky, kde microplane materiál je použit pouze pro 3D části. Na začátku výpočtu je rám složený pouze z prutových prvků s nelineárním chováním. Je zde použit vláknový průřez, kde pro vlákna představující výztuž je použit běžný bilineární materiál a pro betonje použit speciální model simulující chování betonu v tahu a částečně v tlaku. V průběhu přitěžování jsou prutové prvky vykazující zvýšené nelineární chování nahrazeny 3D prvky, kde návaznost 1D a 3D částí je vyřešena pomocí tuhých ramen. V momentě kolapsu konstrukce je proto microplane modelu použito pouze v některých částech a je tak dosaženo úspory výpočetního času.
Czech name
Analýza železobetonových rámů s 3D styčníky
Czech description
Microplane model je plně třídimensionální materiálový model schopný velmi dobře popsat nelineární chování betonu avšak za cenu vysoké výpočetní náročnosti. Proto byla navržena následující analýza ŽB rámů. Ta využívá prutový geometrický model s 3D styčníky, kde microplane materiál je použit pouze pro 3D části. Na začátku výpočtu je rám složený pouze z prutových prvků s nelineárním chováním. Je zde použit vláknový průřez, kde pro vlákna představující výztuž je použit běžný bilineární materiál a pro betonje použit speciální model simulující chování betonu v tahu a částečně v tlaku. V průběhu přitěžování jsou prutové prvky vykazující zvýšené nelineární chování nahrazeny 3D prvky, kde návaznost 1D a 3D částí je vyřešena pomocí tuhých ramen. V momentě kolapsu konstrukce je proto microplane modelu použito pouze v některých částech a je tak dosaženo úspory výpočetního času.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
7. Obdborná konference doktorského studia
ISBN
80-214-2829-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
VUT v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Feb 2, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—