All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of Incomplete Data for Critical Gap Estimating

Result description

Reliable estimates of critical gaps form an essential basis for the calculation of capacity of uncontrolled intersections, traffic circles, as well as spiral intersections. The most present-day method is based on the maximum-likelihood approach. Data onmaximum rejected and accepted time gaps for randomly sampled drivers in the minor stream are necessary. Lack of sufficient amount of these data seems to be a serious problem for some intersections. Method based on random generation of missing data valueswas suggested and analyzed. The results were compared with standard methods.

Keywords

critical gapmaximum-likelihood methodrandom number generation

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití neúplných dat pro odhady kritických odstupů

  • Original language description

    Spolehlivé odhady kritických odstupů tvoří základ výpočtu kapacity neřízené, okružní, jakož i spirálové křižovatky. Metoda, v současné době nejčastěji využívaná, je založena na myšlence maximální věrohodnosti. Pro aplikaci této metody jsou nezbytná data- maximální odmítnuté a přijaté odstupy pro náhodný výběr řidičů v podřadném proudu. Pro některé křižovatky je však závažným problémem nedostatek takových dat. V tomto příspěvku je navržena a analyzována metoda doplňování případných chybějících dat pomocí náhodného generování. Výsledky jsou porovnány se standardními metodami.

  • Czech name

    Využití neúplných dat pro odhady kritických odstupů

  • Czech description

    Spolehlivé odhady kritických odstupů tvoří základ výpočtu kapacity neřízené, okružní, jakož i spirálové křižovatky. Metoda, v současné době nejčastěji využívaná, je založena na myšlence maximální věrohodnosti. Pro aplikaci této metody jsou nezbytná data- maximální odmítnuté a přijaté odstupy pro náhodný výběr řidičů v podřadném proudu. Pro některé křižovatky je však závažným problémem nedostatek takových dat. V tomto příspěvku je navržena a analyzována metoda doplňování případných chybějících dat pomocí náhodného generování. Výsledky jsou porovnány se standardními metodami.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Udržitelná výstavba 4

  • ISBN

    978-80-01-04250-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ČVUT, Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Dec 16, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

JO - Land transport systems and equipment

Year of implementation

2008