Use of Incomplete Data for Critical Gap Estimating
Result description
Reliable estimates of critical gaps form an essential basis for the calculation of capacity of uncontrolled intersections, traffic circles, as well as spiral intersections. The most present-day method is based on the maximum-likelihood approach. Data onmaximum rejected and accepted time gaps for randomly sampled drivers in the minor stream are necessary. Lack of sufficient amount of these data seems to be a serious problem for some intersections. Method based on random generation of missing data valueswas suggested and analyzed. The results were compared with standard methods.
Keywords
critical gapmaximum-likelihood methodrandom number generation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití neúplných dat pro odhady kritických odstupů
Original language description
Spolehlivé odhady kritických odstupů tvoří základ výpočtu kapacity neřízené, okružní, jakož i spirálové křižovatky. Metoda, v současné době nejčastěji využívaná, je založena na myšlence maximální věrohodnosti. Pro aplikaci této metody jsou nezbytná data- maximální odmítnuté a přijaté odstupy pro náhodný výběr řidičů v podřadném proudu. Pro některé křižovatky je však závažným problémem nedostatek takových dat. V tomto příspěvku je navržena a analyzována metoda doplňování případných chybějících dat pomocí náhodného generování. Výsledky jsou porovnány se standardními metodami.
Czech name
Využití neúplných dat pro odhady kritických odstupů
Czech description
Spolehlivé odhady kritických odstupů tvoří základ výpočtu kapacity neřízené, okružní, jakož i spirálové křižovatky. Metoda, v současné době nejčastěji využívaná, je založena na myšlence maximální věrohodnosti. Pro aplikaci této metody jsou nezbytná data- maximální odmítnuté a přijaté odstupy pro náhodný výběr řidičů v podřadném proudu. Pro některé křižovatky je však závažným problémem nedostatek takových dat. V tomto příspěvku je navržena a analyzována metoda doplňování případných chybějících dat pomocí náhodného generování. Výsledky jsou porovnány se standardními metodami.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Udržitelná výstavba 4
ISBN
978-80-01-04250-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
ČVUT, Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Dec 16, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Result type
D - Article in proceedings
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Year of implementation
2008