Use of Steel Fibre Reinforced Concrete for Construction of Tunnels under the Heathrow Airport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188611" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188611 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
Original language description
Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikovanésegmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalé
Czech name
Využití vláknobetonu pro výstavbu tunelů pod letištěm Heathrow
Czech description
Londýnské letitě Heathrow je nejvytíženější mezinárodní letiště na světě. V roce 2008 byl pro cestující veřejnost otevřen nový terminál 5, v rámci jeho výstavby bylo vyraženo i několik tunelů. Jednalo se o tunel pro odvedení dešťové vody (SWOT), prodloužení trasy metra Piccadilly (PiccEx), prodloužení železničního tunelu Heathrow Express (HExEx), o silniční tunel Airside Road Tunnel (ART). Tunely SWOT, HExEx, PiccEx byly raženy pomocí plnoprofilových štítů, ve všech případech bylo použito prefabrikovanésegmentové ostění z vláknobetonu zcela bez běžné prutové výztuže. Na uvedených tunelech byl použit pro výrobu segmentů vláknobeton, množství oceli (drátků) bylo 30 kg/m3, do betonu segmentů byla přidána polypropylenová vlákna pro zvýšení požární odolnosti. Šachty, propojky, únikové štoly a přístupové tunely byly na tunelech pro terminál 5 raženy konvenčně pomocí metody LasershellTM. Jednalo se o jednoplášťové ostění ze stříkaného betonu, kde veškerý nastříkaný beton tvoří součást trvalé
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: The development and evaluation of fibre reinforced concrete to fulfil actual requirements on precast lining of transport tunnels</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Geotechnické problémy líniových stavieb
ISBN
978-80-227-3504-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
77
Publisher name
STU v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
May 30, 2011
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—