Railway Brownfields: Two Examples of Revitalization in Berlin
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00193398" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00193398 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/12:00193399
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Železniční brownfields: Dva příklady revitalizací v Berlíně
Original language description
Pojem železniční brownfield je stále ještě mnohými vnímán spíše jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. Problematiku železničních brownfields nenalezneme však pouze v Česku. Se stejnými problémy, majícími souvislost především s poklesem objemů nákladů (i osob) přepravených po železnici, se potýkají i jiné státy. Stejný problém řešilo i Německo. V Berlíně je stále ještě možné nalézt množství nevyužívaných částí nádraží, vleček, starých spojovacích kolejí, hradel,... Větší plochy nádraží či rozlehlejší budovy se však již většinou podařilo revitalizovat, někdy úspěšně, jindy méně. V tomto příspěvku bych se rád věnoval dvěma zajímavým revitalizacím právě z hlavního města Německa. Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti a bývalého poštovního nádraží Berlin-Ostbahnhof (Post).
Czech name
Železniční brownfields: Dva příklady revitalizací v Berlíně
Czech description
Pojem železniční brownfield je stále ještě mnohými vnímán spíše jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. Problematiku železničních brownfields nenalezneme však pouze v Česku. Se stejnými problémy, majícími souvislost především s poklesem objemů nákladů (i osob) přepravených po železnici, se potýkají i jiné státy. Stejný problém řešilo i Německo. V Berlíně je stále ještě možné nalézt množství nevyužívaných částí nádraží, vleček, starých spojovacích kolejí, hradel,... Větší plochy nádraží či rozlehlejší budovy se však již většinou podařilo revitalizovat, někdy úspěšně, jindy méně. V tomto příspěvku bych se rád věnoval dvěma zajímavým revitalizacím právě z hlavního města Německa. Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti a bývalého poštovního nádraží Berlin-Ostbahnhof (Post).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2012 - Sborník anotací
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
522
Publisher name
VUT v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 26, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—