All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195875" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195875 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

  • Original language description

    Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která

  • Czech name

    Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

  • Czech description

    Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravná infraštruktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-554-0577-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    1-5

  • Publisher name

    Žilinská univerzita, Stavebná fakulta

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina

  • Event date

    Oct 3, 2012

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article