Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195875" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195875 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Original language description
Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která
Czech name
Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Czech description
Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
1-5
Publisher name
Žilinská univerzita, Stavebná fakulta
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Oct 3, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—