All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00217230" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00217230 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/41192168:_____/13:#0000079

  • Result on the web

    <a href="http://www.fbg-geo.cz" target="_blank" >http://www.fbg-geo.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření

  • Original language description

    Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo

  • Czech name

    Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření

  • Czech description

    Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo

Classification

  • Type

    Z<sub>polop</sub> - Pilot plant

  • CEP classification

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FR-TI3%2F609" target="_blank" >FR-TI3/609: Research and development of detection and monitoring of critical areas of geotechnical constructions mainly in underground structures, mining industry and other engineering constructions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    PPR-02_AGT

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Vystrojení pro sledování deformací ostění tunelu v podélném a příčném směru pomocí optických měřicích kabelů metodou BOTDR/BOTDA

  • Economical parameters

    Cena vystrojení je individuální podle podmínek lokality a požadavků na sledování. Hrubý odhad pro podpovrchovou instrumentaci a soubor měření činí cca 4-10 tis. Kč/m. Ekonomický přínos je ovlivněn infrastrukturou sledované oblasti a zejména výší následkůškod vyvolaných deformacemi na povrchu území, které lze užitím systémů testovaných v poloprovozu omezit společně s užitím vhodných opatření při ražení tunelu. Přínos lze odhadovat v násobcích ceny instalací a měření. Tyto systému mohou přispět i ke snížení nákladů na pojistné v dané oblasti.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page