Monitoring of a particular selected geotechnical construction and simultaneous verification measurement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00217230" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00217230 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/41192168:_____/13:#0000079
Result on the web
<a href="http://www.fbg-geo.cz" target="_blank" >http://www.fbg-geo.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
Original language description
Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo
Czech name
Kontrolní sledování vybrané geotechnické konstrukce a souběžné ověřovací měření
Czech description
Poloprovoz 2 probíhal od roku 2011 do roku 2013. Instrumentace optickými kabely BOTDA byla provedena za účelem detekce deformací primárního ostění Středního tunelu na stavbě Metro V. A v Praze. V těsné blízkosti opěří Středního tunelu probíhala ražba sousedících traťových tunelů vedoucích do stanice Petřiny. Postupně je razily dva štíty EPB (Earth Pressure Ballance), nejprve levý traťový tunel (štít S609 ?Tonda?) a poté pravý traťový tunel (štít S610 ?Adéla?). Byla provedena instrumentace dvou podélnýchměřicích linií a jednoho příčného měřicího profilu; podélná linie měla dvě části osazené těsně nad sebou v levém opěří, aby bylo možné porovnat vlastnosti obou typů fixace včetně příslušných vlivů prostředí na instalaci. Jedna část byla uchycena k ostění bodově a druhá část byla spojitě zavázána do ostění zacementováním měřicího optického kabelu do předem vyhloubené drážky. Celková délka měřicích linií byla cca 80 m a 680 m pasivního optického kabelu. Byla prováděna kontrolní měření geo
Classification
Type
Z<sub>polop</sub> - Pilot plant
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI3%2F609" target="_blank" >FR-TI3/609: Research and development of detection and monitoring of critical areas of geotechnical constructions mainly in underground structures, mining industry and other engineering constructions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
PPR-02_AGT
Numerical identification
—
Technical parameters
Vystrojení pro sledování deformací ostění tunelu v podélném a příčném směru pomocí optických měřicích kabelů metodou BOTDR/BOTDA
Economical parameters
Cena vystrojení je individuální podle podmínek lokality a požadavků na sledování. Hrubý odhad pro podpovrchovou instrumentaci a soubor měření činí cca 4-10 tis. Kč/m. Ekonomický přínos je ovlivněn infrastrukturou sledované oblasti a zejména výší následkůškod vyvolaných deformacemi na povrchu území, které lze užitím systémů testovaných v poloprovozu omezit společně s užitím vhodných opatření při ražení tunelu. Přínos lze odhadovat v násobcích ceny instalací a měření. Tyto systému mohou přispět i ke snížení nákladů na pojistné v dané oblasti.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—