All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of deformation behaviour of warm mix options of SMA 11S

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00229622" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00229622 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Porovnání deformačního chování nízkoteplotních variant směsí SMA 11S

  • Original language description

    Technologie WMA je známa již řadu let, ačkoli v Evropě stále není zcela běžně používána. V České republice se tyto technologie (hlavně různé typy přísad na bázi vosků a povrchově aktivních látek) používají především v asfaltových směsích s běžnými pojivy gradace 70/100 nebo 50/70. V rámci probíhajícího výzkumu byl hlavní důraz kladen na směsi SMA, které jsou používány jako vrchní obrusné vrstvy na komunikacích s vysokým zatížením a předpokládanou dlouhodobou životností. Přestože je stále dovoleno používat nemodifikovaná asfaltová pojiva, mnohem lepšího výsledku je dosaženo při aplikování PMB pojiv. Z tohoto důvodu byl vybrán typický návrh směsi SMA11+ s použitím více než 15 různých pojiv určených pro snížení pracovních teplot. Směsi se dále rozdělily do tří skupin: ve dvou skupinách se posuzoval vliv několika přísad na dvě různá PMB 25/55-55, lišící se výrobcem a poslední skupina obsahující modifikovaná pojiva (ne však pro NT směsi) a pojivo 50/70 s přísadou PPA. Jako přísady pro NT směsi byly použity různé vosky, vybrané povrchově aktivní látky a aditiva založená na nanotechnologii. Všechna asfaltová pojiva analyzována pomocí empirických zkoušek, dynamické viskozity, MSCR zkoušky a oscilační zkoušky na dynamickém smykovém reometru. Poté byly vyrobeny asfaltové směsi při teplotě snížené o 20-25°C v porovnání k referenční směsi. U všech směsí se dále zjišťovala a porovnávala tuhost, ITSR, zkouška odolnosti proti trvalým deformacím.

  • Czech name

    Porovnání deformačního chování nízkoteplotních variant směsí SMA 11S

  • Czech description

    Technologie WMA je známa již řadu let, ačkoli v Evropě stále není zcela běžně používána. V České republice se tyto technologie (hlavně různé typy přísad na bázi vosků a povrchově aktivních látek) používají především v asfaltových směsích s běžnými pojivy gradace 70/100 nebo 50/70. V rámci probíhajícího výzkumu byl hlavní důraz kladen na směsi SMA, které jsou používány jako vrchní obrusné vrstvy na komunikacích s vysokým zatížením a předpokládanou dlouhodobou životností. Přestože je stále dovoleno používat nemodifikovaná asfaltová pojiva, mnohem lepšího výsledku je dosaženo při aplikování PMB pojiv. Z tohoto důvodu byl vybrán typický návrh směsi SMA11+ s použitím více než 15 různých pojiv určených pro snížení pracovních teplot. Směsi se dále rozdělily do tří skupin: ve dvou skupinách se posuzoval vliv několika přísad na dvě různá PMB 25/55-55, lišící se výrobcem a poslední skupina obsahující modifikovaná pojiva (ne však pro NT směsi) a pojivo 50/70 s přísadou PPA. Jako přísady pro NT směsi byly použity různé vosky, vybrané povrchově aktivní látky a aditiva založená na nanotechnologii. Všechna asfaltová pojiva analyzována pomocí empirických zkoušek, dynamické viskozity, MSCR zkoušky a oscilační zkoušky na dynamickém smykovém reometru. Poté byly vyrobeny asfaltové směsi při teplotě snížené o 20-25°C v porovnání k referenční směsi. U všech směsí se dále zjišťovala a porovnávala tuhost, ITSR, zkouška odolnosti proti trvalým deformacím.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník - Výstavba a rehabilitácia asfaltových vozoviek

  • ISBN

    978-80-232-0328-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    61-72

  • Publisher name

    Dom techniky Košice

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Podbanské

  • Event date

    Apr 8, 2015

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article