Impact of Selected Additives for Warm Mix Asphalts on Normal PMB Binders Used for SMA Mixes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00236326" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00236326 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv vybraných přísad pro nízkoteplotní směsi na běžná PMB pojiva používaná u SMA směsi
Original language description
Technologie WMA je známa již řadu let, ačkoli v Evropě stále není zcela běžně používána. V České republice se tyto technologie (hlavně různé typy přísad na bázi vosků a povrchově aktivních látek) používají především v asfaltových směsích s běžnými pojivy gradace 70/100 nebo 50/70. V rámci probíhajícího výzkumu byl hlavní důraz kladen na směsi SMA, které jsou používány jako vrchní obrusné vrstvy na komunikacích s vysokým zatížením a předpokládanou dlouhodobou životností. Přestože je stále dovoleno používat nemodifikovaná asfaltová pojiva, mnohem lepšího výsledku je dosaženo při aplikování PMB pojiv. Z tohoto důvodu byl vybrán typický návrh směsi SMA11+ s použitím více než 15 různých pojiv určených pro snížení pracovních teplot. Směsi a pojiva se dále rozdělily do dvou skupin, kde se posuzoval vliv několika přísad na dvě různá PMB 25/55-55, lišící se výrobcem. Dále bylo pro porovnání zahrnuto i pojivo PmB 45/80-55 a pojivo 50/70 s přísadou PPA. Jako přísady pro NT směsi byly použity různé vosky, vybrané povrchově aktivní látky a aditiva založená na nanotechnologii.
Czech name
Vliv vybraných přísad pro nízkoteplotní směsi na běžná PMB pojiva používaná u SMA směsi
Czech description
Technologie WMA je známa již řadu let, ačkoli v Evropě stále není zcela běžně používána. V České republice se tyto technologie (hlavně různé typy přísad na bázi vosků a povrchově aktivních látek) používají především v asfaltových směsích s běžnými pojivy gradace 70/100 nebo 50/70. V rámci probíhajícího výzkumu byl hlavní důraz kladen na směsi SMA, které jsou používány jako vrchní obrusné vrstvy na komunikacích s vysokým zatížením a předpokládanou dlouhodobou životností. Přestože je stále dovoleno používat nemodifikovaná asfaltová pojiva, mnohem lepšího výsledku je dosaženo při aplikování PMB pojiv. Z tohoto důvodu byl vybrán typický návrh směsi SMA11+ s použitím více než 15 různých pojiv určených pro snížení pracovních teplot. Směsi a pojiva se dále rozdělily do dvou skupin, kde se posuzoval vliv několika přísad na dvě různá PMB 25/55-55, lišící se výrobcem. Dále bylo pro porovnání zahrnuto i pojivo PmB 45/80-55 a pojivo 50/70 s přísadou PPA. Jako přísady pro NT směsi byly použity různé vosky, vybrané povrchově aktivní látky a aditiva založená na nanotechnologii.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků Konference Asfaltové vozovky 2015
ISBN
978-80-903925-7-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
18
Pages from-to
—
Publisher name
Sdružení pro výstavbu silnic
Place of publication
Praha
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 24, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—