Project of demolition of the Old bridge in Bratislava
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232796" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232796 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Projekt demontáže Starého mostu v Bratislavě
Original language description
Demontáž ocelové konstrukce mostu byla zvažována ve více variantách. Po vyhodnocení technicko-obchodních hledisek a potenciálních rizik se přistoupilo k postupné demontáži mostních polí přímo nad Dunajem pomocí montážního podepření na soulodí. Principemvlastní demontáže čtyř polí nad Dunajem s rozpětími 75,85 + 75,85 +92,08 + 75,73 m bylo postupné rozebírání ocelových mostních konstrukcí pomocí mobilního jeřábu Terex AC 40 uloženého na vysouvacím rámu položeném na výsuvné dráze situované na horním pásuželezničního mostu. Tento jeřáb pracoval v kombinaci s jeřábem LTM 1090 o nosnosti 90 t, který byl umístěný na prostředním člunu soulodí (TTČ). Oba jeřáby odkládaly odpálené části ocelové konstrukce do přistavených transportních člunů připojených k soulodí. Statické schéma mostu se průběžně měnilo v závislosti na podepření konstrukce na plovoucí podpěře ovlivněné kolísáním neregulované hladiny Dunaje. Vlivem postupného odstraňování dílců z konstrukce docházelo k odlehčování a vynořování
Czech name
Projekt demontáže Starého mostu v Bratislavě
Czech description
Demontáž ocelové konstrukce mostu byla zvažována ve více variantách. Po vyhodnocení technicko-obchodních hledisek a potenciálních rizik se přistoupilo k postupné demontáži mostních polí přímo nad Dunajem pomocí montážního podepření na soulodí. Principemvlastní demontáže čtyř polí nad Dunajem s rozpětími 75,85 + 75,85 +92,08 + 75,73 m bylo postupné rozebírání ocelových mostních konstrukcí pomocí mobilního jeřábu Terex AC 40 uloženého na vysouvacím rámu položeném na výsuvné dráze situované na horním pásuželezničního mostu. Tento jeřáb pracoval v kombinaci s jeřábem LTM 1090 o nosnosti 90 t, který byl umístěný na prostředním člunu soulodí (TTČ). Oba jeřáby odkládaly odpálené části ocelové konstrukce do přistavených transportních člunů připojených k soulodí. Statické schéma mostu se průběžně měnilo v závislosti na podepření konstrukce na plovoucí podpěře ovlivněné kolísáním neregulované hladiny Dunaje. Vlivem postupného odstraňování dílců z konstrukce docházelo k odlehčování a vynořování
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mosty 2015
ISBN
978-80-86604-65-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
148-152
Publisher name
Sekurkon
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 23, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—