THE IMPORTANCE OF SOCIAL SCIENCES IN PREPARATION FOR A FUTURE CAREER AT THE UNIVERSITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00301909" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00301909 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ
Original language description
Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.
Czech name
VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ
Czech description
Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů