All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE IMPORTANCE OF SOCIAL SCIENCES IN PREPARATION FOR A FUTURE CAREER AT THE UNIVERSITY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00301909" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00301909 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ

  • Original language description

    Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.

  • Czech name

    VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ

  • Czech description

    Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů