All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Assessment of water susceptibility af asphalt concrete mix for binder courses containing selected adhesion promoters

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300051" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300051 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21730/16:00300051

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyhodnocení vodní citlivosti asfaltové směsi typu ACL s vybranými přilnavostními přísadami a mikrofilery

  • Original language description

    Asfalty se liší svým chemickým složením, jejich původ vychází z 95 % z ropného zbytku - posledního produktu při rafinaci ropy, kterým je destilační zbytek z mazutu, ten je možno přímo použít, nebo jej dále upravit, například polofoukáním či modifikací dalšími přísadami. V posledních letech se opakovaně diskutuje o snížené kvalitě asfaltů, která se může projevovat rychlejším stárnutím, vyšší křehkostí, nižší odolností vůči účinkům vody, horší přilnavostí apod. Vzájemné působení asfaltu a kameniva je však závislé na vlastnostech obou složek a jejich kvalitní spojení významně ovlivňuje trvanlivost výsledné směsi aplikované v konstrukci vozovky. Tu však ovlivňují i mnohé další faktory jakými jsou účinky dopravy, povětrností vlivy, účinky dešťových přeháněk, vysokých teplot nebo mrazu. Voda ve formě dešťových srážek a vlhkosti může poškozovat vazbu mezi asfaltem a kamenivem, což se děje prostřednictvím zhoršené přilnavosti na rozhraní těchto fází (ztráta adheze), nebo zhoršení soudržnosti (ztráta koheze). Jedním ze způsobů, jak přilnavost upravit či zlepšit, je používání minerálních přísad na bázi vápence a dalších organických látek či využívání recyklace druhotných surovin, jež se aplikují do horké asfaltové směsi a částečně nebo plně tak nahrazují tradiční plniva ve směsi. Alternativou k těmto přísadám jsou aditiva, která se přimíchávají přímo do asfaltového pojiva. Jedná se o chemické povrchově aktivní látky se zastoupením aminů, amido-aminů, silanů apod. V rámci toho příspěvku byla snaha porovnat obě skupiny těchto přísad, s cílem vyžít potenciál mechano-chemické aktivace pro betonový recyklát a vápenec a porovnat novou generaci aditiv na bázi sloučenin fosforu.

  • Czech name

    Vyhodnocení vodní citlivosti asfaltové směsi typu ACL s vybranými přilnavostními přísadami a mikrofilery

  • Czech description

    Asfalty se liší svým chemickým složením, jejich původ vychází z 95 % z ropného zbytku - posledního produktu při rafinaci ropy, kterým je destilační zbytek z mazutu, ten je možno přímo použít, nebo jej dále upravit, například polofoukáním či modifikací dalšími přísadami. V posledních letech se opakovaně diskutuje o snížené kvalitě asfaltů, která se může projevovat rychlejším stárnutím, vyšší křehkostí, nižší odolností vůči účinkům vody, horší přilnavostí apod. Vzájemné působení asfaltu a kameniva je však závislé na vlastnostech obou složek a jejich kvalitní spojení významně ovlivňuje trvanlivost výsledné směsi aplikované v konstrukci vozovky. Tu však ovlivňují i mnohé další faktory jakými jsou účinky dopravy, povětrností vlivy, účinky dešťových přeháněk, vysokých teplot nebo mrazu. Voda ve formě dešťových srážek a vlhkosti může poškozovat vazbu mezi asfaltem a kamenivem, což se děje prostřednictvím zhoršené přilnavosti na rozhraní těchto fází (ztráta adheze), nebo zhoršení soudržnosti (ztráta koheze). Jedním ze způsobů, jak přilnavost upravit či zlepšit, je používání minerálních přísad na bázi vápence a dalších organických látek či využívání recyklace druhotných surovin, jež se aplikují do horké asfaltové směsi a částečně nebo plně tak nahrazují tradiční plniva ve směsi. Alternativou k těmto přísadám jsou aditiva, která se přimíchávají přímo do asfaltového pojiva. Jedná se o chemické povrchově aktivní látky se zastoupením aminů, amido-aminů, silanů apod. V rámci toho příspěvku byla snaha porovnat obě skupiny těchto přísad, s cílem vyžít potenciál mechano-chemické aktivace pro betonový recyklát a vápenec a porovnat novou generaci aditiv na bázi sloučenin fosforu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník studentské vědecké konference "Trendy a inovace v dopravním stavitelství"

  • ISBN

    978-80-01-05973-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    110-120

  • Publisher name

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 20, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article